השביתות של עובדי לופטהאנזה משפיעות על הובלת המטען האווירי

העיצומים גרמו לפגיעה בעבודה בנמל ההפצה של החברה בשדה התעופה של פרנקפורט. בנוסף, מחצית מכלל המטען האווירי של החברה מובל במטוסי נוסעים


00:00 ,06.09.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

שתי השביתות בהן פתחו דיילי חברת התעופה לופטהאנזה - ביום שישי שעבר וביום שלישי השבוע – כמו גם השביתה המתוכננת למחר (ו'), שאמורה להימשך 24 שעות, לא רק שיבשו בצורה חמורה את לוח הטיסות של החברה, אלא שהיתה להן גם השפעה כבדה על פעילות המטען האווירי של המוביל.

מחצית מכלל המטען שמוליכה החברה הגרמנית מובל בבטן מטוסים הנוסעים שלה. בנוסף, השביתות בהן נקטו צוותי הקרקע, שיבשו את הפעילות בשדה התעופה בפרנקפורט, המשמש כנמל הפצה של החברה.

למרות שהשביתות מיוחסות רק לעובדים החברים באיגוד UFO, ואי לכך הן לא אמורות להשפיע על פעילות חטיבת המטען, סובלת לופטהאנזה משרשרת בעיות, בה בעת שהיא מנסה להביא לקיצוץ בהוצאות ולעמוד בתחרות מצד חברות אחרות.

על פי נתונים של החברה עצמה, לופטהאנזה קרגו היא חברת המטען האווירי השלישי בגודלה בעולם, עם נתח שוק של 7.2% מבחינת טון מטען לקילומטר.

לדברי אנאליסטים, אפילו במידה והחברה תאבד כשליש עד מחצית מנתח השוק, הדבר ישפיע עליה בצורה מאסיבית, מה עוד שחברות התעופה האחרות לא ימתינו לפני שיסתערו על נתח השוק הפנוי.

לפי נתונים של ארגון התעופה הבינלאומי (IATA), מובילים אירופאיים חוו ירידה של 3.6% בתנועת המטען האווירי, בעוד שההיצע גדל ב-0.9%. היצע המקום של לופטהאנזה (available tonne kilometers') קטן ב-7.6%, עם ירידה נוספת מתוכננת להמשך השנה. הירידה הזו בהיצע היא שהחזיקה את לופטהאנזה קרגו רווחית, בניגוד לפעילות הנוסעים.