הרווח הנקי של אל על ב-2013 25 מיליון דולר

ברבעון האחרון של 2013 הפסידה חברת התעופה 3.7 מיליון דולר. ההכנסות לשנת 2013 עמדו על 2.1 מיליארד דולר, עלייה של 4% בהשוואה ל-2012


10:52 ,19.03.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל אל על אליעזר שקדי הציג היום (ד') את הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של 2013 ועבור כל השנה. הרווח הנקי של אל על ל-2013 הסתכם בכ-25.4 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-18 מיליון דולר בשנת 2012, שיפור של כ-43.4 מיליון דולר.

 

הכנסות החברה בשנת 2013 הסתכמו בכ-2.1 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של כ-2.02 מיליארד דולר בשנת 2012, גידול של 4%. הרווח לפני מס ל-2013 הסתכם ב–37.5 מיליון דולר, לעומת הפסד לפני מס של 23.1 מיליון דולר בשנת 2012, שיפור של כ-60.6 מיליון דולר.

 

תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת בשנת 2013 הסתכם בכ-185.3 מיליון דולר, לעומת כ-78.3 מיליון דולר בשנת 2012, גידול של כ- 137%. יתרות המזומנים, שווי המזומנים ופיקדונות לזמן קצר של החברה, הסתכמו בסך של 99 מיליון דולר, לעומת 68.1 מיליון דולר בשנת 2012.

 

ההפסד ברבעון הרביעי של 2013 הסתכם בכ-3.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-26.1 מיליון דולר ברבעון הרביעי בשנת 2012, שיפור של כ- 22.4 מיליון דולר.

 

הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-499 מיליון דולר, לעומת הכנסות של כ-463.9 בשנת 2012, גידול של כ-8%.

 

שיעור הרווח הגולמי מהמחזור עלה מ-15.6% ל-16.6%. הרווח הגולמי עלה לכ-348.9 מיליון דולר, לעומת 314 מיליון דולר בשנת 2012.

 

ה-EBITDA לשנת 2013 הסתכם בכ-141.9 מיליון דולר, ושיעורו מהמחזור הסתכם בכ-6.7%, לעומת 121.7 מיליון דולר ושיעור מהמחזור של כ- 6.0%  בשנת 2012.

 

הוצאות ההפעלה בשנת 2013 הסתכמו בכ-1.75 מיליארד דולר, לעומת כ-1.70 מיליארד דולר בשנת 2012, גידול של כ-3%.

 

המכירות באמצעות האינטרנט גדלו בשנת 2013 בשיעור של כ-19% בהשוואה לשנת 2012.

 

שיעור התפוסה בטיסות הנוסעים עלה והסתכם בכ-82.9%, לעומת שיעור תפוסה של 82.5% בשנת 2012.

 

נתח השוק של אל על לשנת 2013 הסתכם בכ-32.5%, לעומת נתח שוק של כ-33.6% בתקופה המקבילה אשתקד.

 

ההון העצמי ליום 31.12.13 הסתכם בכ-180 מיליון דולר, לעומת כ-136 מיליון דולר נכון ליום  31.12.12.      

      

שקדי: "התוצאות העסקיות של שנת 2013 משקפות את הפעולות אותן הובלנו בתחומים השונים. השנה הסתיימה ברווח של 25.4 מיליון דולר. החברה רשמה גידול בהכנסות בשיעור של 4% ושיפרה משמעותית את תזרים המזומנים ואת ההון. לחברה יתרת מזומנים בסך של כ-99 מיליון דולר, שמהווה בסיס טוב, שיסייע בהמשך לבצע השקעות ולפתח מנועי צמיחה ומקורות הכנסה נוספים.

 

"החברה התמודדה במהלך שנת 2013 עם התחרות המתעצמת, שבאה לידי ביטוי בגידול של 9% בתנועה בנתב"ג. אל על הגדילה את היצע המושבים בכ-5% ושיעור התפוסה במטוסיה עמד על כ- 82.9%.

 

"השינוי העיקרי בתנועה בנתב"ג נבע מגידול דרמטי בפעילותן של חברות התעופה התורכיות לישראל וממנה, שהוא פועל יוצא של תמיכה לא מובנת של מדינת ישראל בהתרחבותן הבינלאומית של חברות התעופה התורכיות על חשבונן של חברות התעופה הישראליות, שנמנע מהן לטוס לתורכיה, למרות הבטחות גורמים ממשלתיים.

 

"החברה המשיכה בביצוע תוכנית ההשקעות, לרבות תשלומים עבור קניית מטוסים חדשים מדגם 737-900, כחלק מעסקה לרכישת שמונה מטוסים, ששניים מהם כבר פועלים. המטוס השלישי ייכנס לשירות באל על בסוף חודש זה, המטוס הרביעי צפוי להיכנס לפני הקיץ הקרוב. ארבעת המטוסים הנוספים יגיעו עד 2016.

 

"כתפיסת עולם עסקית ותפעולית, המשיכה החברה לפעול לצמצום מספר ציי המטוסים והוצאת מטוסים ישנים, ובמסגרת זאת הוצאנו משירות באוקטובר האחרון מטוסי ה-767-200.

 

"במסגרת ההסכם שהושג עם משרד האוצר והמדינה עם חתימת הסכם השמיים הפתוחים ויישומו בפועל, הוגדל שיעור השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות ל-97.5%, על מנת לאפשר תחרות הוגנת.

 

"כמענה למגמות בשווקים העולמיים ולצרכים המשתנים בענף התעופה הבינלאומי (לרבות מדיניות השמיים הפתוחים), השיקה אל על את מותג התעופה החדש לטיסות מוזלות UP. בכך, אנו מצטרפים למגמה בענף התעופה הבינלאומי ולחברות התעופה הגדולות בעולם, תוך היותנו קשובים למגוון ההעדפות של קהל הלקוחות. ב-30 במרץ תחל הפעילות על ידי חמישה מטוסים מדגם 737-800 לברלין, בודפשט, לרנקה, קייב ופראג".