הפסקת הפעלת הסכם הקוד המשותף עם אתיחאד מעמידה את עתיד אייר ברלין בסכנה

בית משפט בגרמניה נענה לבקשת שר התחבורה והורה לחברות התעופה לא להאריך את הפעלת ההסכם מעבר לעונת החורף 2015/16


13:22 ,06.01.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

בית משפט במדינת סקסוניה התחתונה בגרמניה פסק נגד הארכת הפעלת הסכם הקוד המשותף של אתיחאד איירווייס עם אייר ברלין ל-31 יעדים בחורף 2015/16.

 

לפי החלטת בית המשפט, החל מ-16 בינואר צריכות שתי החברות להפסיק את הפעלת הסכם הקוד המשותף, שהיה בתוקף עד סוף עונת החורף ב-26 במרץ.

 

הבקשה לפיקוח על 31 מתוך היעדים שהוכנסו להסכם הקוד המשותף הוגשה לבית המשפט על ידי שר התחבורה של גרמניה, בטענה כי השותפות בין חברות התעופה אינה מכוסה תחת הסכם תעופה בי-ליטראלי שהושג בין גרמניה עם איחוד האמירויות הערביות.

 

אתיחאד, שמחזיקה ב-30% מהבעלות על אייר ברלין, חברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה, אמרה בתגובה כי תערער על ההחלטה, היות והיא תגרום לבעיות כלכליות חמורות עבור המוביל הגרמני.

 

נציגי איגוד העובדים המייצגים את אייר ברלין מסרו שללא הפעלת הסכם הקוד המשותף, העתיד של המוביל, ושל 8,000 עובדיו, נמצאים בסכנה.

 

על פי הסכם הקוד המשותף בין החברות, יכולה היתה אייר ברלין להציע לנוסעיה טיסות ליעדים ארוכים, בעוד ואתיחאד יכלה להציע לנוסעיה גישה לשוק בגרמניה. על פי ה"Wall Street Journal", ההכנסות מהפעלת ההסכם מוערכות ב-153.4 מיליון דולר.

 

עוד עולה מהפרסום, כי שני היעדים שיושפעו לרעה ביותר כתוצאה מהחלטת בית המשפט הם אבו דאבי לשטוטגרט ואבו דאבי לשדה התעופה טיגל בברלין.