הסכם תעופה חדש בין ישראל לסין יאפשר את הגדלת הטיסות השבועיות בין המדינות

היקף התנועה השנתי בין המדינות עומד על 50 אלף נוסעים. על פי ההסכם, תוכל כל מדינה להפעיל עד 14 טיסות שבועיות במקום שלוש כיום, וכן שבע טיסות מטען


00:00 ,26.08.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

ישראל וסין חתמו על הסכם תעופה חדש, המגדיל באופן משמעותי את תדירות הטיסות בקווים שבין שתי המדינות ומאפשר לחברות תעופה נוספות של ישראל וסין להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות.

על ההסכם הודיע היום (ב') שר התחבורה ישראל כץ.

על פי ההסכם, שנחתם בין מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) גיורא רום לעמיתו הסיני לי ג'יאקסיאנג, תוכל כל מדינה להפעיל עד 14 טיסות שבועיות סדירות ושבע טיסות מטען בין המדינות.

בפגישה שהתקיימה אתמול בערב בין משלחות תעופה מישראל ומסין, ציינו הסינים כי חברות תעופה הסיניות אינן מפעילות כיום טיסות לישראל, בעיקר בשל המחסור בכוח אדם מקצועי ולאור הצמיחה הגבוהה של ענף התעופה בסין. מדי שנה מתווספים למצבת המטוסים של החברות הסיניות כ-350 מטוסים חדשים. לדבריהם, ישנו גם גידול עצום בביקוש לטיסות פנים-ארציות ואין מספיק טייסים היכולים לעמוד בביקוש הגובר.

במהלך הפגישה הציע ראש מינהל התעופה הסינית לקלוט טייסים ישראלים בחברות התעופה הסיניות, במטרה שאלה יוכלו להפעיל קו תעופה ישיר לישראל כעובדים של חברות סיניות. ישראל וסין סיכמו לשתף פעולה ולבחון לעומק את אפשרות זו.

עד כה הפעילה חברת אל על שלוש טיסות סדירות בלבד בקו תל אביב-ביג'יינג, ואילו חברת התעופה הלאומית של סין, אייר צ'יינה, אינה מפעילה טיסות בין ישראל לסין.

רום מסר כי היקף התנועה השנתי בטיסות הישירות בקו תל אביב-ביג'יינג מסתכם כיום ב-50 אלף נוסעים. בנוסף, כ-30 אלף נוסעים נוהגים לטוס בין ישראל לסין דרך יעדי ביניים.

ההסכם שנחתם מרחיב באופן משמעותי את האפשרויות של חברות התעופה של ישראל וסין ליישם הסכמי "קוד שרינג", על קווים בין שתי המדינות. כמו כן, הוא מאפשר, לראשונה, ליישם הסכמי "קוד שרינג" בין חברות תעופה בין ישראל וסין על קווים פנים ארציים בין שבע נקודות ברחבי סין.

השר כץ ציין כי מתן אפשרות לחברות תעופה ישראליות נוספות וחברות סיניות להתחרות על קווי התעופה לסין צפוי להעניק תמריץ למימוש הפוטנציאל הענק של תיירות נכנסת מסין ויגדיל את החשיפה של ישראל כיעד תיירותי.

כץ: "אני מאמין כי ההסכם עשוי להביא לישראל מאות אלפים ואף מיליוני סינים המעריצים את ההיסטוריה של עם ישראל ואת האתרים היהודיים המושכים אליהם מיליוני מבקרים מכל העולם".