הישג להנהלת אל על: הטייסים יקיימו מו״מ לצד טיסות סדירות

הנהלת החברה והטייסים ייכנסו להליך הידברות אינטנסיבי במשך כשבועיים עם מגזר הטייסים תוף קיום לוח הטיסות כסדרו. דינה בן טל גננסיה, מנכ״לית אל על: הוגשה הצעה מרחיקת לכת על שולחן המו״מ המסדירה בתהליך הדרגתי את הקיצוץ בשכר אצ״א״


11:25 ,19.06.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

אל על מברכת על החלטת בית הדין לעבודה מיום חמישי שעבר להמשך הידברות אינטנסיבית במשך כשבועיים עם מגזר הטייסים תוך קיום לוח הטיסות כסדרו.

 

הבקשה לצווים זמניים תידון בעוד כשבועיים, ככל שההידברות לא תצלח. החברה מקווה כי שיח אינטנסיבי זה יביא להסכמות בין הצדדים לטובת החברה עובדיה ולקוחותיה וקוראת לוועד הטייסים להגיע מתוך רצון כנה ואמיתי להשגת מטרות אלה.

 

נציין כי ביום חמישי הוציאה מנכ״לית אל על הנכנסת, דינה בן טל גננסיה, איגרת לעובדי החברה בו כתבה כי ״כמו כל עולם התעופה, גם אל על סובלת מבעיות של ׳פוסט קוביד׳״.

 

״עלינו להיות מחושבים, זהירים ונחושים על מנת לצאת מהמשבר״, כתבה מנכ״לית החברה, ״דבר המחייב אותנו לפעול באדיקות רבה בהתאם לתוכניות ההבראה שסוכמה ואף מעבר לכך״.

 

בן טל גננסיה ציינה באיגרת מיום חמישי כי לאור התגברות תופעת ביטולי הטיסות הנהלת החברה פנתה לבין הדין לעבודה בבקשה לקבלת צו ארעי שיבטיח שקט תעשייתי ואת קיום לוח הטיסות כמתוכנן.

 

היא הוסיפה וכתבה כי ״הנהלת אל על, חברי הדירקטוריון ובעלי השליטה מעוניינים לפתור את המשבר בהידברות, בהבנה, בהוגנות ובהסכמה. ברוח זאת הוגשה הצעה מרחיקת לכת על שולחן המו״מ המסדירה בתהליך הדרגתי את הקיצוץ בשכר אנשי צוות אוויר, וזאת בכפוף למחויבויות שנטלנו על עצמנו בתוכנית ההבראה שגובשה ביחד עם המדינה״.

 

בן טל גננסיה ציינה כי ״אנו נוסיף ונפעל גם מחוץ לכותלי בין הדין על מנת להגיע לפתרון הולם״.

 

כאמור, הטייסים הסכימו לשוב לשולחן המו״מ ויחזרו לפעול לפי לוח הטיסות המתוכנן למשך השבועיים הקרובים לפחות.