קואליציה המונה 19 ארגונים אמריקאיים בעלי משקל במגזר ההובלה האווירית, המסחר והתעשיה האלקטרונית יצאו לאחרונה בקריאה נואשת למזכירת התחבורה הפדרלית, ריי להוד, אשר מטרתה הגברת האכיפה והענשת שוגרים השולחים סוללות ליתיום וסוללות נטענות מסוג lithium ion באוויר, ללא אריזה מתאימה.
לטענת הארגונים, בהם נמנים ארגון התעופה הבינלאומי IATA, לשכת המסחר האמריקאית, ארגון חברות השילוח וכד', שיגור הסוללות אינו נעשה על פי הוראות החוק ובניגוד גמור לכללי הבטיחות. הסוללות נמצאות בשימוש רחב במכשירי טלפון סלולריים, מחשבים ניידים, ציוד רפואי, גלאי עשן ואחרים.
במכתב מפורט לשרת התחבורה, הביאו הארגונים ראיות מדו"ח אשר הונפק על ידי מינהל התעופה הפדרלי מחודש מאי האחרון, לפיו דווחו למינהל על שלושה אירועים בהם היו מעורבים משלוחים, אשר הכילו סוללות ליתיום. בחודש אוקטובר האחרון דיווחה חברת FedEx Express כי משלוח אשר כלל סוללות lithium ion אשר נועדו לייצר אופניים חשמליים בבריטניה, העלה עשן במסוף המטענים של הונג קונג לפני טעינת המטען למטוס.
בחודש מרץ השנה דווח על שני מקרים: משלוח אשר נתקבל מהודו במסוף המטענים של חברת FedEx בעיר הסינית Guangzhou ומשלוח אחר אשר הגיע משנחאי למסוף המטענים של UPS בקליפורניה העלו עשן. בשני המקרים השוגרים לא ארזו את המשלוחים כנדרש ולא דיווחו לחברת התעופה על המצאות מטענים מסוכנים במשלוח.
במכתבם מדגישים הארגונים כי, ניתוח האירועים מצביע באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי העובדה שמספר שוגרים נמנעו מלעמוד בדרישות הבטיחות היא שורש הבעיה בכל אחד מהאירועים שנרשמו. עוד מדגישים הארגונים כי התחושה הכללית בקרב הגורמים היא שמינהל התעופה אינו מגביר את הלחץ על שוגרים אשר מסרו לחברות התעופה משלוחי סוללות ליתיום שאינם ארוזים כראוי.
במטרה לתקן את המצב הנוכחי פנו הגורמים לממשל בבקשה כי יפעל להעלות הבעיה בפורומים בינלאומיים, במטרה להביא להטמעת התקנות האמריקאיות כמו גם לנקוט ביוזמה בינלאומית לאתר את יצרני הסוללות המזויפות ובכך למזער את הסיכונים הטמונים בהובלת סוללות בלתי תקינות. החלת סנקציות על ידי הממשלות בעולם על כל אותם אלה שאינם ממלאים אחר תקנות הבטיחות הוא המפתח לתיקון הבעיות.