דרמה בנתב"ג: מטוס אל על סיים בהצלחה נחיתת חירום

מטוס אל על ועליו 259 נוסעים המריא הבוקר לניוארק שבארה"ב ונאלץ לשוב על עקבותיו לאחר שהתגלתה תקלה בגלגלים. כוחות הצלה גדולים הוזעקו לנתב"ג, אך המטוס נחת נחיתה רגילה ולנוסעים ואנשי הצוות שלום


00:00 ,23.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מטוס של אל על נחת לפנות בוקר בשלום בשדה התעופה בן גוריון, לאחר שביצע נחיתת חירום עקב תקלה טכנית בגלגלים. כוחות הצלה גדולים הוזעקו לנתב"ג- למעלה מ-350 ניידות משטרה, כ-80 אמבולנסים ותגבור של כ-40 רכבי כיבוי ועובדי נתב"ג עם אלונקות הגיעו למקום האירוע לקראת נחיתת החירום, אך לבסוף נחת המטוס נחיתה רגילה וכל 259 הנוסעים ואנשי הצוות יצאו ללא פגע.

חברת אל על ציינה כי, בשום שלב לא נשקפה סכנה לנוסעים או למטוס, החברה רואה חשיבות עליונה בבטיחות הטיסה ואינה מתפשרת בנושא בשום צורה ואופן.

קברניט עמוס מוהר, ראש אגף מבצעי אוויר, והטייס הראשי של אל על מעדכן כי,"מטוס אל על מדגם 777 המריא הלילה בשעה 1:34 בטיסה LY027 לניוארק כשעליו 259 נוסעים. לאחר ההמראה התקבל חיווי אודות תקלה טכנית בכן הנסע, אשר מחבר בין הגלגלים לגוף המטוס. על פי נהלי הבטיחות של אל על, החליטו קברניט דודי קנט וקברניט אייל פלד להחזיר את המטוס לנחיתה בנתב"ג ובשדה נערכו לנחיתה על פי נוהל חירום".

עוד נמסר כי, המטוס חג באוויר ורוקן את מיכלי הדלק, כ-91 טון דלק, על מנת לבצע את הנחיתה באור יום ולהגיע למשקל נחיתה רצוי. בשעה 5:50 נחת המטוס בשלום נחיתה רגילה והנוסעים הועברו למטוס חלופי אשר הכינה עבורם אל על. הטיסה יצאה שוב לניו יורק בשעה 9:00 בבוקר.

רש"ת מדווחת כי מתחקיר ראשוני שערך מנכ"ל רשות שדות התעופה, קובי מור, עולה כי בנתב"ג פעלו ללא דופי. מור שיבח את התנהלות ראשי ועובדי נתב"ג, גופי מד"א, המשטרה והכיבוי, על התנהלותם באירוע החירום שהתרחש הלילה בנתב"ג.

מור ציין כי "בנתב"ג מתרגלים באופן תקופתי מצבי חירום דומים, ומכאן הניסיון הרב והמיומנות של כל הגורמים שנטלו חלק באירוע. מיד עם תחילת האירוע הוצבו עובדים רבים בעמדות החירום, ובמקביל המשיך נתב"ג לתפקד במתכונת רגילה ובכלל זה נחיתות מטוסים, במשך האירוע נרשמו עיכובים ספורים בקבלת המזוודות עקב הגיוס הכללי של העובדים למען אירוע החירום".

עוד נמסר כי, על פי החלטת הקברניט, מנכ"ל רש"ת ומנהל נתב"ג ניתנה האפשרות למטוס לשוב ולנחות עם אור ראשון על מנת להיטיב ולטפל באירוע באור יום. במקביל התקבלו דיווחים ממטוסי חיל האוויר שליוו את מטוס אל על, במטרה להתקרב עד כמה שאפשר למטוס ולבדוק מקרוב את התקלה.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, שיבח את טייסי אל על וצוותי הקרקע בנתב"ג על נחיתת החירום המוצלחת 

  

שר התחבורה ציין כי "הנהלת רשות שדות התעופה (רש"ת) ובראשה מנהל נתב"ג, שמואל קנדל, תיפקדו במהלך האירוע באופן יוצאת מן הכלל וראוי לכל הערכה. מערך החירום בנתב"ג פעל היטב ובהתאם לתרגולות הרבות שבוצעו בעבר". 

  

עוד נמסר ממשרד התחבורה כי, חוקר תאונות אוויריות ראשי של משרד התחבורה, יצחק רז פתח בחקירת האירוע.  

בשל חומרת האירוע הוחלט לזמן את נציגי יצרנית הבואינג והרשות חקירות תאונות אוויריות אמריקאית ה-NTSB לקחת חלק בחקירה.