גלובל כנפיים מרגיעה: למרות אמריקן איירליינס – נעמוד באופן מלא בתחייבויות

גלובל כנפיים ליסינג - חברה בת של קבוצת כנפיים (בעלת השליטה באל על), מחכירה לאמריקן איירלינס שישה מטוסים: מטוס בואינג 767-300 אחד וחמישה מטוסי MD-82. הפעילות מול חברת אמריקן איירליינס הניבה 18% מסך ההכנסות של גלובל כנפיים בתשעת החודשים האחרונים. נזכיר: אמר


00:00 ,01.12.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

גלובל כנפיים ליסינג, חברה בת של קבוצת כנפיים (בעלת השליטה באל על), העוסקת ברכישת מטוסים, החכרתם ומכירתם לחברות תעופה בעולם, העבירה הבוקר מסר מרגיע לבורסה לניירות ערך לפיו בחברה לא צופים קושי ביכולת החברה לעמוד בתהתחייבותיה.

זאת נוכח כניסתה של חברת AMR - חברת האם של אמריקן איירליינס - אחת מחוכרות המטוסים של כנפיים, בקשה להגנה מפני נושים (chapter 11) לפי החוק האמריקאי. ובפרט, נוכח העובדה שבתשעת חודשי 2011, הפעילות מול חברת אמריקן איירליינס הניבה 18% מסך ההכנסות של גלובל כנפיים.

נזכיר כי חברת גלובל מחכירה לאמריקן איירלינס שישה מטוסים: מטוס בואינג 767-300 אחד וחמישה מטוסי MD-82.

בגלובל כנפיים ציינו כי החברה בחנה את תזרים המזומנים שלה לשנתיים הקרובות, ולפי בחינה זו עולה כי החברה תוכל לעמוד בפירעון אגרות החוב (סדרה א') וכן בהלוואות שנטלה החברה מבנקים, כסדרן.

עוד צויין כי התזרים הוכן על בסיס עסקאות ההחכרה הקיימות והתבסס על הנחות והערכות שעיקרן בהמשך הפעילות השוטפת של החברה, לרבות ההנחה כי יתר חוכרי המטוסים המהותיים של החברה יקיימו כסדרן את התחייבויותיהם על פי הסכמי החכירה.

בגלובל כנפיים ציינו כי יתרות המזומנים והפיקדונות בבנקים של כנפיים עומדות, נכון להיום, בסך של 62 מיליון דולר.

"על סמך ניסיונה של החברה באירועים קודמים של כניסת חוכריה להליך של Chapter 11, דוגמת Delta Air Lines, ו- Air Canada, ובהנחה מחמירה שהמטוסים המוחכרים לאמריקן איירליינס לא יניבו לחברה כל הכנסה (החכרה, מכירה או אחרת) במהלך תקופה זו והערכת החברה כי נוכח המשך פירעון ההלוואות לבנקים כאמור לעיל, הבנקים לא יראו בהתמשכות אי קבלת הכנסות כאמור כאירוע הפרה", נכתב.

נזכיר כי Chapter 11 הוא פרק מספר 11 בחוק פשיטות הרגל האמריקאי שמתייחס לדרך להסדרת פשיטת רגל של חברה בארה"ב. הוא מעניק לחברה הגנה מסוימת מפני הנושים, תוך אפשרות להתארגן מחדש כך שתוכל להמשיך ולפעול.