סוכנות הידיעות הכלכלית ״בלומברג״ דיווחה על גילויים חדשים בפרשת מטוסי בואינג MAX 737 שהיו מעורבים בשתי תאונות התרסקות קטלניות שגבו את חייהם של כל הנוסעים על סיפון המטוסים.
על פי הסוכנות, החברה הוציאה למיקור-חוץ את נושא כתיבת תוכנת המטוס לעובדים זמניים בהודו שקיבלו על כך 9 דולר לשעה, וזאת למרות שלא היה להם כל ניסיון בתחום התעופה קודם לכן.
כעת התגלה כי תוכנת מטוס בואינג 737 MAX שסובלת מפגמים רבים אשר ממשיכים להשאיר את המטוס מקורקע ואסור בטיסה על פי הוראות הרשויות בארה״ב פותחה בזמן שהחברה פיטרה מהנדסים מנוסים רבים שלה ולחצה על ספקים חיצוניים שלה לקצץ בהוצאות. החברה העסיקה עובדים זמניים וחיצוניים שהרוויחו 9 דולר לשעה ופיתחו את התוכנה שמפעילה את המטוס - ברובם ללא הבנה או ידע עמוק בתעופה.
לדברי מארק רבין, לשעבר מהנדס תוכנה של בואינג, החברה העסיקה את HCL TECHNOLOGIES , חברת תוכנה הודית אשר בעצמה העסיקה סטונדטים שזה עתה סיימו את התואר שלהם. ״העובדים פעלו לפי הגדרות שקיבלו מבואינג אבל זה היה מאוד לא יעיל כי היו הרבה סבבים של הלוך-חזור בגלל שהקוד לא נכתב כראוי״.
בואינג ציינה כי היא לא הסתמכה על חברת HLC לשם כתיבת מאפיינים בתחום הניווט (Maneuvering Characteristics Augmentation System) שנקשרה לתאונות ההתרסקות של חברת Lion Air באוקטובר האחרון ושל חברת התעופה האתיופית במרץ השנה. החברה ציינה עוד כי חברת התוכנה ההודית גם לא היתה קשורה לכתיבת מאפיינים נוספים בתוכנה שנקשרו לתאונה - נורת אזהרה בתא הטייס שלא נדלקה בזמן.
בהצהרה של בואינג נמסר כי ״לחברת בואינג יש ניסיון של עשרות שנים בעבודה מול ספקים ושותפים מרחבי העולם. המטרה העיקרית שלנו היא להבטיח כי המוצרים והשירותים שלנו בטוחים, באיכות הגבוהה ביותר ומותאמים לכלל התקנות הקיימות״.