בכיר באיירבוס: אנחנו לא נהנים מהצרות של בואינג

לדברי סמנכ״ל הסחר של איירבוס ״ענף התעופה הצומח הינו דואופול ולכן כאשר שחקן אחד לא ממלא את תפקידו זה משבש מאוד את כל הענף״. הוסיף: ספר ההזמנות שלנו מלא גם כך, והבעיות של בואינג פוגעות בתפיסה הציבורית של הענף כולו


09:57 ,22.12.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

איירבוס אינה נהנית מהצרות המתמשכות של בואינג בשל קרקוע דגם 737 מקס, כולל החלטתה של מאמצע דצמבר של החברה האמריקאית להקפיא את ייצור המטוס. כך אמר סמנכ״ל הסחר של איירבוס, כריסטיאן שרר.

 

כריסטיאן שרר, סמנכ״ל הסחר של איירבוס, אמר במסגרת תדרוך עבור חברי איגוד העיתונאים הצרפתי כי ״התשובה לשאלה אם איירבוס נהנית מבעיותיה של בואינג היא בפירוש לא. אנחנו בענף צומח, דואופול, ולכן כששחקן אחד לא ממלא את תפקידו זה משבש מאוד את כל הענף״.

 

שרר הוסיף כי עם ספר הזמנות מלא עבור מטוסים ממשפחת A320, איירבוס לא יכולה  להפיק תועלת בצורה מסחרית ׳אופורטוניסטית׳ מחברות תעופה המוות לקוחות של בואינג המחפשות מטוסים חסרים. לדבריו, הבעיות של בואינג לא יועילו לכלל התעשייה וכי הבעיות בחברה כה מוכרת פוגע בתפיסה הציבורית של הענף בכללותו.

 

שרר רמז כי איירבוס צפויה לסיים שנת מכירות חזקה לאחר שתשבור את מחסום ה-1,000 מטוסים, מחסום שייפרץ ככל הנראה לאחר שמכרה 940 מטוסים עד סוף נובמבר. החברה כבר סימנה אבן דרך משמעותית מאוד במהלך 2019, עת ציינה מכירתם של 20,000 מטוסים מאז החלה החברה לפעול. ״אולי נגיע לציון דרך סמלי נוסף השנה״, הוסיף שרר.

 

שרר אמר כי העלאות מכסי הייבוא ​​האחרונות היו חדשות רעות עבור הענף. ״מסי הייבוא של ארה״ב הם בעיה רצינית, בעיקר עבור הלקוחות שלנו. בענף תחרותי ביותר, היטל של 10% מהווה מכשול גדול והוא הרסני ביותר״, ציין.