בואינג: טיסת ניסוי ראשונה של מטוס נוסעים ללא טייס

טיסת הניסוי כללה המראה אנכית מבוקרת, ריחוף באוויר ונחיתה אנכית במהלך שהייה אווירית שבחנה את התפקודים האוטונומיים של המטוס ואת מערכת השליטה שנמצאת על הקרקע


11:25 ,24.01.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

יצרנית המטוסים בואינג השלימה בהצלחה טיסת ניסוי ראשונה של מטוס נוסעים אוטונומי ללא טייס אשר זכה לכינוי PAV (Passenger Air Vehicle). הניסוי בוצע אתמול בשמי מדינת וירג׳יניה שבארה״ב והוא כלל המראה אנכית מבוקרת, ריחוף באוויר ונחיתה אנכית במהלך שהייה אווירית שבחנה את התפקודים האוטונומיים של המטוס ואת מערכת השליטה שנמצאת על הקרקע. טיסות מבחן עתידיות יכללו טיסה ואף מעבר מטיסה אנכית (המראה) לטיסה אופקית קדימה – מעבר שנחשב למאתגר במיוחד מבחינה הנדסית.

 

גרג היסלופ, מנהל חטיבת הטכנולוגיה של בואינג, אמר כי ״בשנה אחת, התקדמנו מעיצוב קונספטואלי לאב טיפוס מעופף. המומחיות והחדשנות של בואינג היו קריטיות בפיתוח התעופה כאמצעי התחבורה הבטוח והיעיל ביותר בעולם, ואנו נמשיך להוביל בגישה בטוחה, חדשנית ואחראית לפתרונות ניידות חדשים״.

 

באמצעות מערכת הנעה חשמלית, אב הטיפוס של מטוס PAV מיועד לטיסה אוטונומית מלאה מהמראה לנחיתה, וצפוי להיות בעל טווח טיסה מקסימלי של עד 50 מייל (כ-80 ק״מ).