חטיבת המטען של חברת התעופה אמריקן איירליינס מתכננת לרכוש תשעה מטוסי בואינג מדגם ER 777-300, ועד מאה מטוסים מסוג 787B בחמש השנים הבאות. זאת למרות שאמריקן איירליינס הכריזה על פשיטת רגל בחודש נובמבר 2011.
יצוין שמסירה של המטוס הראשון מדגם ER 777-300 לידי החברה צפויה להתרחש בחודש נובמבר.
המטוסים החדשים חיוניים לתוכניות ההתרחבות לטווח ארוך של חטיבת המטען בקווים מצפון אמריקה לאסיה ולאמריקה הלטינית.
בדברו בכנס AirCargo 2012 אמר נשיא חטיבת המטען של אמריקן דייב ברוקס, שכחלק מהליך הארגון מחדש, צופים בכירי החברה לגידול של 20% במהלך שבע השנים הבאות.
"אני מעז לומר שכל הגידול הזה יגיע מהשוק הבינלאומי", אמר ברוקס, "והוא יגיע משווקים צומחים: אמריקה הלטינית ואסיה". הוא הוסיף, שעדיין מוקדם לדבר על קווי התעופה החדשים. למעשה, הוסיף, התוכנית הזו יכולה לקחת שנים.
בהתחשב בעובדה שחברת התעופה הקימה מרכז שטעון בנמל התעופה הבינלאומי במיאמי, אמר ברוקס שיש לו ציפיות גבוהות לגבי הקו לדרום אמריקה: "הכלכלה במספר מדינות באמריקה הלטינית התחילה לנוע קדימה רק לאחר שחטיבות מטען – של אמריקן, או של חברות תעופה אחרות – התחילו לטוס אליהן".
בדרום אמריקה, אמר ברוקס, הוא רואה פוטנציאל בעיקר בשוק המתפתח של יצוא אספרגוס בפרו ובשוק המתרחב של יצוא פירות ים מצ'ילה.
ברוקס הוסיף ששוק התרופות הוא עוד אחד מנתחי השוק הרווחיים ביותר עבור מובילות אוויריות, והוא מאמין ששוק זה יילך ויתרחב בשנים הבאות, במיוחד ככל שיפוג תוקפם של פטנטים, דבר שייצור דרישה לשוק התרופות הגנריות. הוא הוסיף, ששווקים נוספים באמריקה הלטינית בהם הוא רואה גידול, הם של מוצרים מתכלים, פירות וירקות ופירות ים.
למרות זאת, ברוקס הוסיף שבחברה קיים חשש מפני עליית מחירי הדלק וההשפעה שתהיה לה על ההובלה האווירית: "הטריק בלעשות כסף מהובלת מטען אווירית הוא להבטיח שאתה מטפל במטען הנכון. עליך להבחין בין מטען אווירי טוב ולא כל כך".