אמיר שני לשרת הכלכלה והתחבורה: על רת״א לעכב החלטתה בנוגע לאל על מטענים

שני מציין בפנייתו לשרות מיכאלי וברביבאי כי למיטב הבנתו חברת אל על נערכת לאפשרות שבימים הקרובים רת״א תשלול ממנה את האפשרות להוביל מטען במטוסי מטען. שני: פעולה זאת של רת״א תקשה משמעותית על כלל שרשרת האספקה האווירית של ישראל


13:09 ,08.09.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה הבוקר במכתב לשרת התחבורה ח״כ מרב מיכאלי ולשרת הכלכלה אורנה ברביבאי בנוגע לכוונת רת״א לשלול מחברת אל על את ההרשאה לטיפול בשינוע מטענים במטוסי מטען. נזכיר כי על פי רישיון המפעיל של אל על עליה להיות בעלים של שני מטוסי מטען לפחות ואם היא לא מקיימת מחוייבות זאת, תישלל ממנה ההרשאה לטפל בשינוע מטענים במטוסי מטען. העתקים ממכתבו של מר שני הופנו לד״ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, איילת נחמיאס ורבין, יו״ר מכון היצוא, ומר יואל פלדשו, מנהל רשות התעופה האזרחית.

 

שני מציין בפנייתו לשרת התחבורה ולשרת הכלכלה כי למיטב הבנתו חברת אל על נערכת לאפשרות שבימים הקרובים רת״א תשלול ממנה את האפשרות להוביל מטען במטוסי מטען. יש להבהיר כי פעולה זאת של רת״א, כותב שני, תקשה משמעותית על כלל שרשרת האספקה האווירית ביצוא מישראל ויבוא אליה.

 

שני מציין כי על מנת בכל זאת להמשיך בפעילות המסחרית ולשרת את קהילת היבואנים ויהיצואנים תפעיל החברה מערך הובלה בטיסות צ׳רטר – דבר אשר יתקיים במתכונת מורכבת יותר, יקרה יותר אשר אינה מאפשרת לטוס ליעדים נדרשים כמו טורקיה או דובאי ואף מגבילה את מספר הטיסות בין תל אביב לליאז׳ – אחד ההאבים החשובים באירופה למטענים אוויריים. דבר זה יקשה על דרישות היצוא והיבוא של השוק הישראלי, מציין שני במכתבו, בייחוד על המגזר החקלאי.

 

שני כותב כי ״כסגן נשיא לשכת המסחר המייצגת את ציבור היבואנים, אשר חלקם הגדול תלוי בהובלת מטענים באוויר, אנו רואים בהחלטת רת״א כהחלטה בלתי סבירה אשר תפגע לא רק בשרשראות האספקה האווירית לישראל וממנה, אלא גם ובעיקר תייקר את עלויות ההובלה באוויר למטעני היבוא והיצוא״.

 

הוא מוסיף וכותב כי ״כדי לאפשר מערך טיסות מטען ברמה הקיימת ולמנוע פגיעה בפרימות, חשוב לנו שרת״א תעכב את ההחלטה לשלול מאל על את רישיון המפעיל למטען ותמתין חודשיים שלושה עדש שהחברה תרכוש מטוס מטען מדגם בואינג 737 ובמקביל תאפשר לאל על להמשיך ולהפעיל מטוסים בחכירה ׳רטובה׳, וזאת לטובת הצרכים ההולכים וגדלים של הלקוחות בישראל. כמובן שהדבר יתרום משמעותית לייצוב חברת אל על לאחר תקופת הקורונה״.