אל על רשמה הפסד נקי של 42.9 מיליון דולר ברבעון הראשון השנה

מהדו"חות הכספיים של חברת התעופה עולה כי, הכנסותיה של אל על ברבעון הראשון השנה הסתכמו ב-425.2 מיליון דולר, ההכנסות מנוסעים קטנו בכ-4% ואילו ההכנסות ממטענים גדלו ב-32% והסתכמו ב-58.1 מיליון דולר


00:00 ,25.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מהדו"חות הכספיים של אל על עולה כי, ברבעון הראשון של 2011 רשמה החברה הפסד נקי של 42.9 מיליון דולר, לעומת כ-16.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ברבעון הנוכחי הסתכמו ב-425.2 מיליון דולר לעומת 423.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

עוד עולה כי, ההכנסות מנוסעים קטנו בכ-4% כתוצאה מהקיטון בנוסע ק"מ ומקיטון בתשואה לנוסע קילומטר. ההכנסות מהובלת מטענים גדלו ב-32% והסתכמו ב-58.1 מיליון דולר בהשוואה ל-43.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מהגידול בכמות המטען והתשואה לטון קילומטר.

הוצאות ההפעלה ברבעון הנוכחי הסתכמו ב-403.4 מיליון דולר לעומת 363.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-11%, שנבע בעיקר מהעלייה החדה במחירי הדלק (הוצאות על דלק 147 מיליוני דולרים ברבעון זה מול 129 מיליוני דולרים אשתקד) , ומהערכות החברה לפעילות מוגברת בעונת השיא. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הנוכחי עלה בכ-5% לכ-56.7 מיליון דולר.

 

ההון העצמי ליום 31 במרץ, 2011 הסתכם ב-231 מיליון דולר. שיעור התפוסה בטיסות הנוסעים, הסתכם ב- 76.7% לעומת שיעור התפוסה של 81.2% ברבעון הראשון של שנת 2010. שיעור התפוסה הכולל בנתב"ג של חברות התעופה הסדירות הזרות הסתכם ב-70.6%. נתח השוק של אל על הסתכם בכ-38.2% - קיטון של כ-5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על, מסכם את הפעילות העסקית והפיננסית של החברה הרבעון "תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2011, בדגש על ההוצאות, הושפעו ממספר פרמטרים, ובראשם עליית מחיר השוק הממוצע של הדס"ל, שטיפס בכ-39% לעומת הרבעון הראשון של 2010. כמו כן, נפגעה הרווחיות כתוצאה משחיקת שער החליפין של הדולר. עיתוי חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני ולא ברבעון הראשון. התגברות משמעותית בתחרות (עלייה של 14% בקיבולת של החברות הזרות).

"אנו פועלים כיום בתכליתיות כדי להתאים את מצב החברה לנסיבות העסקיות, בארץ ובעולם ובמסגרת זו אנו מיישמים תכנית לצמצום ההוצאות, לרבות הקטנת צי המטוסים צרכני הדלק הבזבזניים והגברת החדשנות הטכנולוגית שברשותנו. במקביל אנו נוקטים בצעדים לעידוד המצוינות ושיפור המכירות בארץ ובעולם, שמטרתם להגדיל את הכנסות החברה בהמשך השנה, תוך התמודדות מול התחרות המחריפה בשוק".

שקדי הוסיף כי, "מבחינה פיננסית, אל על ממשיכה להציג מאזן איתן ונזילות גבוהה, המשתקפים בתזרים המזומנים החיובי מהפעילות השוטפת, ברמת המזומנים שברשות החברה ובהונה העצמי. שיפור זה חשוב בראייתנו ומעיד על חוסנה של החברה ואיתנותה הפיננסית. ברבעון הראשון לשנת 2011, השקיעה החברה ברכוש קבוע כ-37 מיליון דולר, ובכללם רכישת מטוס 747-400 ותשלום מקדמות על חשבון עסקה לרכישת מטוסים מדגם 737-900.

"במקביל, אנו ממשיכים בפיתוח מנועי צמיחה חדשים לחברה בתחומים שונים, לרבות שיתופי פעולה אסטרטגיים שונים. במהלך הרבעון, חתמה החברה על הרחבת ההסכמים לשיתוף פעולה עם חברות תעופה עולמיות להרחבת יעדי ההמשך שלה. בהקשר זה, הורחב הסכם ה"קוד משותף" שחתמה החברה בשנת 2010 עם חברת סיבריה איירליינס, לתשעה יעדים נוספים ברחבי רוסיה".