אל על: רווח נקי של 147 מיליון דולר ברבעון השני

הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו לכ-839 מיליון דולר, צמיחה של כ-33% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. חלק מהגידול נובע מעלייה של כ-29 מיליון דולר בפעילות המטען והיתרה מפעילות הנוסעים. דינה בן טל גננסיה, מנכ״לית אל על: פועלים ביתר שאת כדי להגדיל את היצע הטיסות ככ


09:40 ,15.08.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

אל על מדווחת היום את התוצאות הכספיות לרבעון השני לשנת 2024. הכנסות החברה ברבעון השני לשנת 2024 הסתכמו לכ-839 מיליון דולר, צמיחה של כ-33% לעומת כ-630 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. חלק מהגידול נובע מעלייה של כ-29 מיליון דולר בפעילות המטען והיתרה מפעילות הנוסעים. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-147 מיליון דולר וה-EBITDAR ברבעון הסתכם בכ-281 מיליון דולר. 

 

בעקבות עלייה בביקושים להטסת מטען במהלך הרבעון הנוכחי, הכנסות מטען ברבעון הסתכמו בכ-57 מיליון דולר, גידול של כ-29 מיליון דולר לעומת הרבעון מקביל אשתקד.

 

היצע המושבים המשוקללים ק״מ (ASK) עלה בכ-8% ביחס לרבעון המקביל עם המשך בניית כושר הייצור לאחר היציאה ממשבר הקורונה והוספתם של מטוסים החכורים בחכירה רטובה לפעילות בשירות החברה. ההכנסה למושב (RASK) עלתה בכ-24% ביחס לרבעון המקביל בין היתר בשל עליה ניכרת וחריגה בשיעור התפוסה אשר זינק לכ-92% לעומת כ-87% ברבעון המקביל. הצמיחה נובעת מביקושים גבוהים לטיסות החברה על רקע צמצום טיסות של חברות זרות לישראל. 

 

ה-EBITDAR (רווח תפעולי תזרימי) ברבעון השני לשנת 2024 הסתכם לכ-281 מיליון דולר, צמיחה של כ-72% לעומת כ-163 מיליון דולר ברבעון המקביל.

 

הרווח הנקי ברבעון הסתכם לכ-147 מיליון דולר, צמיחה של פי 2.5 ביחס לכ-59 מיליון דולר ברבעון המקביל. הגידול נובע מעלייה בהיצע המושבים המשוקללים ק"מ (ASK), מעליה בהכנסה למושב משוקלל ק״מ (RASK) ומעליה בהכנסות ממטען. 

 

מנכ״לית אל על, דינה בן-טל גננסיה: ״במהלך הרבעון השני, הישראלים חיפשו ודאות תעופתית והביקוש לטיסות אל על נמשך על אף חזרתן המדורגת של חברות התעופה הזרות ולפני הביטולים הנוכחיים של חלק מחברות התעופה הזרות שפעלו בנתב״ג. פעלנו במהלך הרבעון ואנו ממשיכים לפעול גם עתה ביתר שאת כדי להגדיל את היצע הטיסות ככל הניתן לצד ביצוע התאמות מסחריות, מבצעיות ותפעוליות, זאת תוך מיצוי צי המטוסים וצוותי האוויר שלנו. הגדלנו את תדירות הטיסות ליעדי ליבה בהתאם לביקושים, אנו ממשיכים לחזק את מועדון הנוסע המתמיד שמונה כ-3.1 מיליון חברים, ופועלים להרחבת שיתופי הפעולה בשיתוף מועדונים עם חברות התעופה השונות ביניהן ,Air France ,Delta Airlines KLM, וירג'ין אטלנטיק ועוד.

 

אנו ממשיכים לפעול ליישום התוכנית האסטרטגית שפרסמנו שתציב את אל על בסטנדרט שירותי גבוה ואיכותי יותר. חתמנו אמש עם יצרנית המטוסים בואינג על רכישת עשרות מטוסים שיחליפו את צי צרי הגוף שלנו, מה שמהווה את הסכם ההצטיידות האסטרטגי והגדול ביותר בתולדות החברה עד כה. המטוסים החדשים יאפשרו לנו לבצע שדרוג משמעותי במסגרת הקמת צי צעיר, טכנולוגי ומתקדם, שיציע ללקוחות חווית שירות מתקדמת וחדשנית, תוך שימת דגש על איכות הסביבה לפי מדדי ה-ESG העולמיים. העסקה היא אבן דרך משמעותית עבור החברה, שמצטרפת לעסקת הדרימליינרים עליה חתמנו לאחרונה עם בואינג. עסקאות אלה יעמידו אותנו בשורה אחת עם חברות התעופה המובילות בעולם, וימצבו את אל על כחברה מובילה ואיתנה בקרב החברות הישראליות והצרכן הישראלי בעלת יכולת גמישות וחדשנות. כמו כן העסקה תאפשר לנו להמשיך ולתגבר את לוח הטיסות ליעדים הקיימים, להרחיב את מפת היעדים, ולהגדיל את היצע המושבים״. 

 

סמנכ״ל כספים באל על, ינקלה שחר: ״במהלך הרבעון השני (אפריל 2024) גייסה החברה הון באמצעות הנפקת חבילה הכוללת מניות וכתבי אופציות בתמורה לסך של כ-511 מיליון שקל (כ-140 מיליון דולר). יתרת המזומנים שצברה החברה, בין היתר כחלק ממהלך ההנפקה, מאפשרת לנו ליישם את תוכנית ההצטיידות כשהחברה מצויה במוכנות הפיננסית הטובה ביותר מאז תקופת הקורונה ותאפשר את מימונה. הודות לגיוס ההון ולתוכנית ההתייעלות, לראשונה מאז דצמבר 2019, הונה של החברה הוא חיובי. אנו ממשיכים לפעול למימוש תוכנית ההצטיידות ומעריכים שבשנת השלמת ההצטיידות על פי התכנית האסטרטגית הכנסות החברה יעלו בכמיליארד דולר ביחס להכנסות בשנת 2023. השפעות המלחמה על הרבעון השני ניכרות ואנו עדיין רואים עלייה משמעותית בהכנסות, לעומת רבעון שנובעת מעלייה בשיעור התפוסה״.