שלשום חזרה קבוצה של 14 סוכני מטען מסיור לימודי בהונג קונג. את הסיור ארגנה חטיבת המטען של אל על וזאת בעקבות החלטה משמעותית שנתקבלה לפני חודשים ספורים באל על לחדש את טיסות המטען להונג קונג.
כאמור, הקבוצה מנתה נציגים מ- 14 סוכני המטען המרכזיים של אל על מקרב החברות אביר, אוריין, אמקס, טרנסוורלד, מנטפילד, עמית, פליינג קרגו, פריץ קומפניס, קרגו-גלובל, קריאף, רות קרגו, G&B, OPSI ו– UTI.
את הקבוצה ליוו עמיחי כמליאן- מנהל המכירות באל על, אלי מזרחי – סגן מנהל שירות לקוחות ומסדה בן דויד- מנהלת אזור אסיה.
במהלך השהות ביקרו חברי הקבוצה במשרדי HACTL הממוקמים בשדה התעופה. נציין כי HACTL הינו סוכן השינוע הגדול בהונג קונג החולש על 75% מתנועת המטענים ואת הסיור חתמו חברי הקבוצה במחסני HACTL המתופעלים ע"י מערכת רובוטיקה משוכללת.
סוכני המטען נהנו מאירוח מלא במשך שלושת ימי השהייה, אירוח שכלל בין השאר גם ארוחות ובילויים מפנקים. חברי הקבוצה נהנו מארוח במסעדת ג'מבו היוקרתית בנמל אברדין, מסיור באי לנטאו - האי בו נמצא מקדש פו-לין והבודהה הגדול ומסיור בהונג-קונג איילנד, בו שוכנים אתרי התיירות ויקטוריה פיק, רפלס-ביי, סטנלי מרקט.
נזכיר כי אל על מפעילה קו טיסות מטען סדיר למזרח הרחוק באמצעות מטוס מדגם בואינג 747-400F, המסוגל לשאת 124 טון מטען ו- 164 טון דלק. מטוס המטען, שלדעת רבים נחשב לטוב בעולם, יכול לשאת 30 משטחי סיפון עליון, 23 מהם בגובה 3 מטר, ו- 7 מהם בגובה 2.4 מטר, זאת בנוסף ל- 2 משטחי P5F, תשעה משטחי סיפון תחתון וכן מטען בתפזורת בנפח של כ- 15 טון מעוקב.