למעלה ממאה סוכני מטען ולקוחות קצה לקחו חלק בארוע מרשים שקיימה חטיבת המטען של אל על, ביום חמישי האחרון בתל אביב. הארוע שבעיקרו כלל מינגלינג, וקצת דברי ברכה, איפשר למעטים שלא הכירו בעבר בתפקידו הקודם, את מנהל חטיבת המטענים החדש רונן שפירא, להתוודע ולהכיר, לשאר לברך אותו באופן רשמי על כניסתו לתפקיד ולכלל האורחים לשמוע כיצד בכוונתו של שפירא להצעיד את חטיבת המטען בשנים הבאות.
מטרת הכנס, אמר שפירא בדברי הברכה שנשא, הינה לא רק להכיר רשמית את הלקוחות ולהודות להם על שיתוף הפעולה, אלא גם להיפרד מראש חטיבת המטען היוצא שלי זהבי, שנבצר ממנו להשתתף בשל נסיעה לחו”ל. על כניסתו לתפקיד הוא אמר: ״גיליתי חטיבה עם מודל עסקי נכון ואנשים עם הרוח הנכונה, שנתנו לי את המוטיבציה להיכנס לתפקיד ברגל ימין. מקום שכיף היה להיכנס אליו״.
שפירא בישר על הקו החדש שפתחה לאחרונה אל על לבוסטון והביע תקווה שקו זה יוסיף למגוון הפתרונות והדגיש את כוונתו לחזק ולהעמיק את הקשר ואת רמת השירות אל מול סוכני המטען ובעלי המטענים.
״בגדול, הכיוון הוא לעבוד ביחד עם הלקוחות, להבין את הצרכים שלהם, ליצור מוצרים שיתאימו לצרכים שלהם. זו עיקר העבודה שלנו מעבר לשירות היומיומי ולקיבולת. נרצה להצעיד את העבודה שלנו לכיוון של להבין את הצרכים האמיתיים של שוק חדשני מתפתח, שצריך חידושים טכנולוגיים. אנו נרצה לעבוד גם עם משלחים וגם עם לקוחות סופיים. זה עוזר לכולנו לפתח ולהתפתח״.
שפירא נתן כדוגמא את תחום הפארמה, שם לאחרונה פתחה חטיבת המטען דסק מיוחד המתמחה במשלוחי פארמה - דסק שהוקם בסיוע חברת טבע. לדבריו, זה יסייע לאל על ולכלל השוק שמתפתח בתחום הפארמה ובכוונתם ליישם מודל זה גם בתחומים אחרים.
״הרעיון העיקרי הוא שאנו רוצים לחיות עם הלקוחות, להיות איתם, להרגיש אותם, להבין אותם. זו הרוח של אל על שאנו רוצים להמשיך ולקדם. וביחד נעשה את זה. תודה מראש על מה שעשיתם עד היום ואני בטוח שנקדם ביחד את המשך שיתוף הפעולה״, סיכם.
את המפגש חתמה הרצאתו של ד״ר אייל מעוז בנושא ״פוקר כאנלוגיה לניהול סיכוני חדשנות״.