אל על מטענים: מטוס המטען יהיה בשימוש שנתיים נוספות

באירוע לקוחות שערכה חטיבת המטענים של אל על חשפה המנכ״לית, דינה בן טל, כי החברה מתכוונת לטוס ליעדים חדשים כמו הודו, אוסטרליה ויפן. רונן שפירא, מנהל חטיבת המטענים: חברה מתכוונת לרכוש או להפעיל בחכירה יבשה בהקדם האפשרי מטוס מטען 737


14:17 ,07.09.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

חטיבת המטענים של אל על ערכה הבוקר אירוע לקוחות בבית נחמיה בהשתתפות מנכ״לית החברה, דינה בן טל, ומנהל חטיבת המטענים רונן שפירא.

 

דינה בן טל, מנכ״לית אל על, נשאה דברים בפני הלקוחות – רובם מתחום החקלאות, ואמרה: ״תמיד אהבתי את פעילות המטענים באל על – זה היה הפרויקט הראשון שלי לפני 15 שנה באל על ואז היו חמישה מטוסים שעבדנו איתם, והיום – כמנכ״לית – אני מבינה כמה המטענים הם חשובים לחברה. אל על מתגאה בשירות שלה, בעובדים שנותנים את הלב גם עבור הנוסעים וגם עבור המטענים. המטענים יכולים להפוך את הפעילות בקו מלא רווחית ולא רווחית״.

 

בן טל חשפה כי החברה ממתינה לאישור של עומאן לעבור בשטח האווירי שלה כדי שאל על תחזור ותטוס להודו, לאוסטרליה וליפן. בן טל הזכירה כי החברה תתחיל לטוס להונג קונג בפברואר הקרוב וציינה בנוסף כי החברה מתכננת להכפיל את מספר הטיסות לתאילנד ולהוסיף טיסות למיאמי. 

 

רונן שפירא, מנהל חטיבת המטענים, חשף בפני הלקוחות החברה חתמה על הסכם הארכה לפעילות מטוס המטען הקיים של החברה וחשף בנוסף ״קשיים טכניים״, לדבריו, בעקבות פנייה של רת״א לאל על בטענה כי לפי הרישיון שלה עליה להיות הבעלים של שני מטוסי מטען. שפירא אמר כי ״במידה ולא נקיים את המחויבות הזאת תישלל מאיתנו ההרשאה לטפל במטענים במטוסי מטען״.

 

לדבריו, החברה מתכוונת לרכוש או להפעיל בחכירה יבשה בהקדם האפשרי מטוס מטען 737 על מנת לעמוד ברישיון של רת״א. שפירא ציין כי אל על מפעילה מטוס מטען בחכירה רטובה מזה מספר שנים. חכירה רטובה מאפשרת להשתמש במספר טיסה של אל על ובקוד של אל על בכל הקשור לזכויות נחיתה והמראה מישראל ואליה.

 

שפירא: ״אנו נערכים לאפשרות שבימים הקרובים ישללו מאיתנו את האפשרות להוביל מטען במטוסי מטען, ועל מנת בכל זאת להמשיך בפעילות המסחרית נפעיל טיסות צ׳רטר. ההפעלה במתכונת צ׳רטר מורכבת יותר, יקרה יותר, ואינה מאפשרת לטוס ליעדים כגון טורקיה או דובאי. טיסות צ׳רטר בין תל אביב וליאז׳ יתאפשרו אולם גם כאן בכמות טיסות מוגבלת, ופחות ממה שהשוק הישראלי כולל החקלאות זקוק וצריך״.

 

שפירא ציין כי החברה פנתה לרת״א בבקשה לעכב את ההחלטה לשלול את רישיון המפעיל למטען, והיא מקווה כי רת״א תמתין חודשיים-שלושה עד שאל על תרכוש מטוס בואינג 737, ובמקביל תאפשר לחברה  להמשיך להפעיל מטוסים בחכירה רטובה, לטובת צרכי הלקוחות בישראל, וכמובן לייצוב החברה לאחר תקופת הקורונה. לדבריו, אישור כזה יאפשר להוסיף טיסות במטען המטען לטובת הסקטור החקלאי - שירות שהיצוא החקלאי יתקשה להתמודד בלעדיו.