ביום חמישי בלילה הודיעה חברת אל על כי ״מאחר והטייסים מסרבים לאייש את טיסות החברה (טיסות מטען ומספר מצומצם של טיסות נוסעים), אנו נאלצים לבצע התאמות כוח אדם ולהוציא 500 עובדים נוספים לחל״ת, מתוכם 100 טייסים״.
המשמעות היא כי חברת אל על אינה מפעילה יותר טיסות עצמאיות של החברה – גם אלה המצומצמות שהפעילה עד לאחרונה לארה״ב - וגם טיסות המטען שפעלו בקצב מוגבר לאחרונה במטוסי נוסעים - בואינג דרימליינר שבחלקם הוסרו כיסאות הנוסעים לשם העמסת מטען נוחה יותר - חדלו מפעילות בשל מחסור בטייסים. נציין כי מכרז משרד הכלכלה שנועד להבטיח המשך טיסות מטען ביבוא ויצוא עבור השוק הישראלי הושהה בתחילת יולי לשם בחינה מחודשת של כדאיותו. נזכיר כי במכרז זה זכתה אל על בהפעלת טיסות מטען לניו יורק ושלל יעדים נוספים בארה״ב כמו גם יעדים באסיה.
יחד עם זאת, החברה ממשיכה להפעיל טיסות מטען בעזרת שותפותיה לפעילות המטענים – חברות איירברידג׳ וחברת אטלס.
למערכת PORT2PORT נודע כי טיסות קבועות של מטוס המטען של אטלס ממשיכות לפעול ואף התווספו טיסות של אטלס על מנת לעמוד בביקושים. טיסות צ׳רטר שפעלו מסין לארה״ב ואירופה וקשורות למשבר הקורונה, ימשיכו לפעול במטוסים חכורים.
הטיסות פועלות בעיקר בקו ליאז׳ – ת״א וחלקן ממשיכות גם לניו יורק. השבוע תפעיל החברה בקו זה חמש טיסות לעומת ארבע טיסות שפעלו לפני כשבוע במטרה לתת מענה לביקושים בשוק היבוא והיצוא הישראלי, ובשבוע הבא מתכוונת החברה להפעיל טיסה שישית.