חברת אל על נפרדת לשלום ממטוס בואינג 767 אשר יבצע היום טיסה אחרונה ולאחר נחיתתו בטיסה ממילאנו יסיים את שירותו הפעיל בחברה.
לפני כ-36 שנים, החלו מטוסי ה-767 לטוס בצבעי התכלת לבן של אל על. את ראשוני המטוסים, מדגם 767-200, אשר יצאו משירות בשנת 2008, קלטה החברה בשנת 1983. לאורך השנים, נכנסו ויצאו משירות באל על 13 מטוסים מדגמים שונים.
כשנה לאחר כניסתם לשירות, ב-1984, פתחו מטוסי ה-767 של אל על עידן חדש בתעשיית התעופה העולמית כאשר היו למטוסים הדו-מנועיים הראשונים שפעלו בטיסות מסחריות מעל האוקיאנוס האטלנטי.
בעוד ייצורם של מטוסי ה-767 נמשך אף היום במפעלי בואינג בסיאטל, הורכבו מאז תחילת שנות השמונים למעלה מ-1,100 מטוסי 767, מרביתם עדיין בשירות של עשרות חברות תעופה בעולם, בהיותם מטוסים נוחים, יעילים ובעלי רקורד בטיחותי גבוה ביותר.
צי ה-767 היה שותף לכמה מנקודות ציון משמעותיות בתולדות מדינת ישראל, ביניהם המבצע להעלאת יהודי ברית המועצות באמצעות טיסות ישירות ממוסקבה ו״מבצע שלמה״ הנועז להעלאת יהודי אתיופיה בתחילת שנות ה-90.
גונן אוסישקין, מנכ״ל אל על: ״אנו נפרדים מאחרון המטוסים בצי ששירת נאמנה את לקוחותינו ופנינו להמשך תנופת ההתחדשות והצטיידות במטוסי הדרימליינר 787 החדשים״.
כזכור, כחלק מהתחדשות צי המטוסים באל על, החברה רכשה 16 מטוסי דרימליינר 787 חדשים, שיחליפו את מטוסי ה-767 ומטוסי 747 אשר יצאו בהדרגה במהלך שנת 2019, מתוכם 8 מטוסי דרימליינר 787 שפועלים כבר היום בשירות החברה, בעוד השאר ייכנסו בהדרגה עד לשנת 2020.