אל על חוגגת את קליטת מטוס 747-400F וחידוש הקו למזרח

לאחר שנתיים לא קלות, בהן התלבטה ההנהלה לגבי עתיד אגף המטענים, ציינו אתמול בחברת אל על יציאה לדרך חדשה. אליעזר שקדי: לראות היום את תחום המטען הולך ופורח זה תעודת כבוד לכל אנשי אל על. שלי זהבי: אנחנו צריכים להיות עוד יותר טובים וכך נעשה. אמיר שני: אני מאמין


00:00 ,26.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר שנתיים לא קלות, בהן התלבטה ההנהלה לגבי עתיד אגף המטענים, ציינו אתמול בחברת אל על יציאה לדרך חדשה. אליעזר שקדי: לראות היום את תחום המטען הולך ופורח זה תעודת כבוד לכל אנשי אל על. שלי זהבי: אנחנו צריכים להיות עוד יותר טובים וכך נעשה. אמיר שני: אני מאמין כי בשיתוף פעולה הדוק נוכל לשרוד אתגרים
 
לאחר שנתיים לא קלות שעברו על ענף התעופה בכלל ועל חברת אל על בפרט, מורגשת בחודשים האחרונים מגמה חיובית בחברה. את הרבעון השני של 2010 סיימה אל על ברווח נקי של 14.8 מליון דולר, עם גידול של 56% בהכנסות מפעילות המטען.
 
אבל את אחת ההחלטות המשמעותיות של החודשים האחרונים קיבלה הנהלת החברה דווקא בתחום המטענים. בחודש אפריל נתקבלה החלטה להצטייד במטוס מטען נוסף מדגם 747-400F, החלטה שרבים בתחום מברכים עליה.
 
כאמור, מטוס המטען הינו מדגם בואינג F747-400, המסוגל לשאת 124 טון מטען ו- 164 טון דלק. מטוס המטען, שלדעת רבים נחשב לטוב בעולם, יכול לשאת 30 משטחי סיפון עליון, 23 מהם בגובה 3 מטר, ו- 7 מהם בגובה 2.4 מטר, זאת בנוסף ל- 2 משטחי P5F, תשעה משטחי סיפון תחתון וכן מטען בתפזורת בנפח של כ- 15 טון מעוקב.
 
במקביל נתקבלה בחברה החלטה משמעותית נוספת לחדש את הטיסות למזרח במטוס המטען החדש וב- 16 לאוקטובר בוצעה טיסת המטען הראשונה להונג קונג, נושאת 91 טון מטען. הטיסה שלאחריה הובילה קיבולת גדולה יותר של 96 טון מטען. כל אלו הביאו את אל על לקיים אירוע לקוחות גדול ומרשים, במתחם הבית הירוק בתל אביב, בהשתתפות מאות לקוחות וסוכני מטען.
 
"חטיבת המטענים יוצאת משנתיים לא הכי קלות. אני רוצה קודם כל להודות להנהלת החברה על התמיכה על רכישת המטוס החדש ועל הקו למזרח הרחוק שפתחנו עכשיו שהתאפשר מתפעול מטוס מטען שני", אמר שלי זהבי מנהל אגף המטענים באל על והוסיף: "אנחנו צריכים להיות עוד יותר טובים וכך נעשה".
 
אמיר שני, יו"ר ארגון המשלחים וסוכני המכס, ציין כי ההצטיידות במטוס מטען חדש לצי המטוסים של אל על הוא ללא ספק אירוע משמעותי לא רק לחברת אל על אלא גם ובעיקר לציבור הלקוחות אשר עמד בשנים האחרונות וצפה בהתמודדות הבלתי פוסקת, לעתים מתסכלת, של אגף המטען בהכלת מטוסי המטען הישנים אשר עבדו קשה לשרת את סחר החוץ הישראלי.
 
"קהילת המשלחים הבינלאומיים בישראל ובעולם, המלווה את אגף המטען, רואה בהחלטת אגף המטענים וכמובן בהנהלת חברת אל על לחכור מטוס מטען בגודל של 747-400 החלטה מצוינת ובדעה שמטוס זה הוא הפתרון הכלכלי הטוב ביותר לחברת אל על במצבה".
 
שני הוסיף: "הפעלתו של המטוס תאפשר לאגף המטען להעביר כמויות גדולות של מטענים, לליאז', ליעדים אחרים באירופה, דרום אמריקה, מדינות אפריקה וכמובן המזרח הרחוק. אנו רואים עצמנו כשותפים לגורלה של אל על מטענים וידענו לאורך שנים להביע את תמיכתנו בחברה ובעובדיה. אין לי ספק כי הנהלת החטיבה באגף והעובדים יקדישו מאמצים לשיפור מתמיד בשירות. אני מאמין כי בעבודה משותפת והכרה תמידית בצרכים תאפשר לכולנו לצאת ממשברים, כי בשיתוף פעולה הדוק נוכל לשרוד אתגרים"
 
מנכ"ל חברת אל על, אליעזר שקדי, אמר כי "למפגש הזה יש משמעות סמלית ומשמעות מהותית. משמעות סמלית זה באופן הכי פשוט במפגש כדי לומר תודה, להעריך ולהגיד שיש משמעות אמיתית לעולם המטען. והדבר המהותי, אני חושב שיש פה אמירה של חברת אל על לכם, לכל האנשים בישראל וברחבי העולם שחברת אל על מתייחסת מאוד ברצינות לעולם המטענים".
 
שקדי הודה כי בשנתיים האחרונות עמדה אל על בפני התלבטות לא פשוטה: מה נכון לעשות בתחום המטענים בחברת אל על "עד כדי מחשבות יותר קיצוניות בנידון האם זה נכון והאם זה נדרש" ציין שקדי.
 
לדברי מנכ"ל אל על, למטוס ה- 747-400F יש משמעות מאוד גדולה עם פוטנציאל מאוד גדול לטווחים מאוד גדולים, עם תצרוכת דלק נכונה ועם התמודדות בעולם המודרני וציין: "מטוס שאנחנו מאוד גאים שהוא איתנו".
 
בהתייחסו לפתיחה המחודשת לקו למזרח אמר שקדי: "אני מאמין גדול שיש פוטנציאל אדיר במזרח ועשינו למעשה שני מהלכים מאוד דרמתיים. אחד, פתחנו את הקו למזרח שהתחיל לפעול, לשמחתי, מיד ברגל ימין והגדלנו בסדר גודל של 20% את לקוחות הנוסעים שלנו למזרח. אני מאמין שנראה את התוצאות האלה בקרוב".
 
"זו הזדמנות נהדרת לומר לאנשי המטען שעוסקים במלאכה פחות או יותר יום יום ושעה שעה מהנקודה שחברת אל על הייתה בתחום המטענים לא מזמן לראות היום את תחום המטען הולך ופורח זה תעודת כבוד לכל אנשי אל על שעוסקים בזה, זה קשור לכל אנשי החברה, הסינרגיה הזו היא קריטית להצלחת החברה ואני מאוד גאה שהחברה עולה על הפסים הנכונים בתחום הזה והיא תגיע למקומות רחוקים בתחום", אמר שקדי.