אל על: הסכם עקרונות עם הפניקס תמורת 140 מיליון דולר

במסגרת ההלוואה, תקבל הפניקס אופציה לרכישת 25% ממניות מועדון הנוסעים של אל על. מדובר בהסכם עקרונות שיישאר בתוקף למשך 90 יום בלבד


14:02 ,15.03.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת אל על חתמה על הסכם עקרונות עם חברת הביטוח הפניקס לקבלת הלוואה של 130 מיליון דולר. במסגרת ההלוואה, תקבל הפניקס אופציה לרכישת 25% ממניות מועדון הנוסעים של אל על – חברת בת בשם ״אל על הנוסע המתמיד״. מדובר בהסכם עקרונות שיישאר בתוקף למשך 90 יום בלבד.

 

ההלוואה תינתן לחברת הבת של אל על, מועדון הנוסע המתמיד. מועד הפירעון הסופי של ההלוואה יהיה ב-31 בדצמבר שנת 2027, בריבית שנתית של 5.5% עד 7%. במסגרת ההלוואה, תקבל הפניקס אופציה לרכישת 25% ממניות מועדון הנוסע המתמיד שניתן יהיה לממשן עד מועד פירעון ההלוואה.

 

כבטוחה להלוואה, תשעבד החברה להפניקס את מניות חברת הנוסע המתמיד. בנוסף תידרש אל על למגבלות שונות כגון נטילת הלוואה נוספת, עמידה באמות מידה פיננסיות ועוד, שיקבעו בהמשך.

 

בשלב זה מדובר בהסכם עקרונות שיישאר בתוקף 90 יום ממועד חתימתו. נזכיר, כי המדינה חייבה את אל על לגייס עוד 100 מיליון דולר כנגד סיוע שניתן לה ולצורך כך למכור חלק ממועדון הנוסע המתמיד עד ה-14.3 2022. זאת במטרה לחזק את הנזילות של חברת התעופה. אי מימוש התחיבויותה של אל על לגיוס הסכום המדובר, יהווה הפרה יסודית של ההסכם עם המדינה, ובמקרה זה תהיה למדינה הזכות להעמיד את הסיוע האחרון שניתן לה בגובה 30 מיליון דולר לפירעון מיידי