אל על: בשנת 2020 הוכפלו ההכנסות מפעילות המטען

הכנסות החברה בשנת 2020 ירדו בכ-71.4% לכ-623.1 מיליון דולר, לעומת כ-2.18 מיליארד דולר בשנת 2019. ההפסדים בשנת 2020 עמדו על 531 מיליון דולר. הירידה נובעת מהשלכות משבר הקורונה. בתחום המטענים עלייה של כ-60% בהכנסה לשעת טיסה


09:46 ,25.03.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת אל על מפרסת הבוקר את התוצאות הכספיות של החברה עבור שנת 2020 ועבור הרבעון האחרון של 2020.

 

נזכיר כי במהלך ספטמבר 2020 חברת כנפי נשרים הפכה לבעלת השליטה בחברה, מונו יו״ר ומנכ״ל חדשים, לצד מינוי חברי דירקטוריון חדשים והחלפת מרבית השדרה הניהולית בחברה. בד בבד השלימה החברה בספטמבר 2020 ובפברואר 2021 גיוסי הון בהיקף כולל של כ-222 מיליון דולר. בנוסף חתמה החברה בסמוך לפרסום דוח זה, על מתווה מימון עם המדינה בהיקף של כ-210 מיליון דולר תוך התניית כניסתם לתוקף של הסכמי ההתייעלות וגיוס 105 מיליון דולר נוספים ביולי השנה, כאשר 43 מיליון דולר יובטחו על ידי בעל השליטה.

 

כידוע לכל, תוצאות שנת 2020 הושפעו דרמטית ממשבר הקורונה, ומהסגרים, שהביאו להפסקה מוחלטת של פעילות טיסות הנוסעים הסדירות של החברה, במהלך חלק ניכר מימות השנה, ולהוצאת מרבית עובדי החברה לחל״ת.

 

הכנסות אל על בשנת 2020 ירדו בכ-71.4% לכ-623.1 מיליון דולר, לעומת כ-2.18 מיליארד דולר בשנת 2019. הירידה נובעת מהשלכות משבר הקורונה אשר הביאו לירידה חדה בטיסות הנוסעים הסדירות של החברה, שהחלה בחודש פברואר 2020, עד להפסקתן המוחלטת ברבעונים השני והשלישי של השנה, כאשר ברבעון הרביעי של השנה נרשמה התאוששות קלה, לאחר שחודשו הטיסות למספר יעדים. 

 

ההכנסות ממטען בשנת 2020 גדלו בכ-131.8 מיליון דולר, עלייה של כ-100% לעומת ההכנסות ממטען בשנת 2019, וזאת על אף שכמות המטענים המוטסת משוקללת מרחק (RTK) קטנה בתקופה המדווחת בכ-9.7%, וזאת בשל עליה של כ-60% בהכנסה לשעת טיסה, כתוצאה מירידה בהיצע בתחום תעבורת המטענים.

 

מנכ״ל אל על, אביגל שורק: ״החתימה על מתווה המימון החלופי, לצד יישום תכנית ההתייעלות הכוללת פרידה כואבת מכ-2,000 עובדים, תשלום חובות העבר ללקוחות וספקים, תוך פריסה מחודשת של החובות למלווים ומחכירים ויישום תהליכי עבודה חדשים וחדשניים. יישום קפדני של אלו יביא את החברה לאיזון תזרימי במהלך 2021. במקביל שוקדת החברה על יישום תכנית אסטרטגית רב שנתית מחודשת ליציאה מהמשבר, יחד עם פתיחת השמים ונתב״ג והעלייה ההדרגתית הצפויה בפעילות, צופה החברה לחזור בשנת 2022 לפעילות בהיקף שיניב לה תזרים מזומנים חיובי, ובהמשך ליישם את התכנית העסקית לצמיחה ורווחיות ארוכות טווח״.

 

ההפסד לאחר מס בשנת 2020 הסתכם בכ-531 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-59.6 מיליון דולר בשנת 2019.

 

הפסד של 140 מיליון דולר ברבעון הרביעי

 

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של שנת 2020 ירדו בכ-78% לכ-111.6 מיליון דולר, לעומת כ-518.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019. הירידה נובעת מהשלכות משבר הקורונה אשר הביאו לירידה חדה בטיסות הנוסעים הסדירות של החברה.

 

בתחום המטענים, ההכנסות הסתכמו בכ-73 מיליון דולר וגדלו ביחס לרבעון המקביל אשתקד בכ-41 מיליון דולר. העלייה בהכנסות המטען ברבעון נבעה בעיקר מעליה בתשואה לטון-ק״מ, דבר הנובע בין היתר מקיטון בהיצע תעבורת המטענים בעולם. בנוסף, ברבעון האחרון של השנה הגדילה החברה את כמות המטען המוטסת, על אף ההפסקה הכמעט מוחלטת של טיסות הנוסעים (והמטען בגחונם), וזאת על ידי הגדלת הפעילות במטוס מטען ייעודי שבחכירה רטובה ובטיסות מטען ייעודיות של מטוסי הנוסעים של החברה, וכן על ידי הטסת מטען במטוסים החכורים על ידי צד ג׳.

 

ההפסד לאחר מסים ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם בכ-140.1 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-31.5 מיליון  דולר ברבעון הרביעי לשנת 2019.