איראן הפסיקה לתדלק מטוסים של מספר חברות אירופאיות וערביות בטהרן

הצעד בתגובה לסנקציות שהטילו מספר מדינות אירופאיות וערביות על איראן. במקביל מנהלת איראן משא ומתן עם רוסיה על רכישת מטוסי נוסעים


00:00 ,03.01.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

איראן מחריפה את תגובתה לסנקציות שנקטו מספר מדינות נגד חברת התעופה שלה. הממשל בטהרן הודיע כי לא יתודלקו בתחומה מטוסים של מספר חברות תעופה אירופאיות וערביות.

מנהל שדה התעופה על שם האמאם ח'ומייני בבירה מורתצ'א דהגאן מסר שמדובר ב"הנחיות ממשלה". את ההנחיות הוא הגדיר כ"צעד תגובה, לפיו לא יסופק דלק לחברות תעופה שמדינותיהן מסרבות לתדלק את מטוסינו".

יצוין שמספר מדינות באירופה, במפרץ ובדרום-מזרח אסיה מסרבות מזה תקופה לתדלק מטוסים של חברת התעופה האיראנית הלאומית איראן אייר ושל חברת התעופה הפרטית המובילה באיראן Mahan Air.

על איראן אייר הוטלו עוד בשנת 1995 סנקציות מטעמה של ארצות הברית. עקב כך, סובלת החברה ממחסור חמור בחלקי חילוף למטוסיה מתוצרת בואינג ואיירבוס.

ארצות הברית הוסיפה בחודש אוקטובר האחרון את חברת התעופה Mahan Air לרשימה השחורה של חברות התעופה, לאחר שהתברר שזו אמונה על הטסת בכירי משמרות המהפכה של איראן.

בתוך כך נודע שאיראן מנהלת משא ומתן עם רוסיה לעקוף את הסנקציות הבינלאומיות המוטלות עליה ולרכוש מטוסי נוסעים מתוצרתה. שר התחבורה והשיכון האיראני עלי ניקזאד מסר כי משא ומתן מתקיים כעת עם יצרניות מטוסים ברוסיה וכי עם השלמתו יועברו הסיכומים לאישור רשות התעופה האזרחית של איראן. לדבריו, הכוונה היא לרכוש מטוסי נוסעים מדגמי טופולב וSukhoi-100צרי גוף, המסוגלים לשאת עד 100 נוסעים וטווח הטיסה שלהם קצר יחסית ומתאים לטיסות פנים באיראן.

ראש רשות התעופה האזרחית האיראני מסר כי חברות התעופה במדינה מתכננות לרכוש 20 מטוסי נוסעים לחיזוק צי המטוסים המקומי.