אטלס אייר: 3 תקריות מטוס תוך חודש

מטוס של חברת אטלס אייר מסוג בואינג 747-400F, שהיה בדרכו מהונג קונג לשיקגו, דרך אנקורג׳, סבל מכשל הידראולי ליד טייוואן. כשבוע לפני כן אירעה תקלה דומה במטוס נוסף של החברה


10:15 ,23.06.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

אטלס אייר סבלה החודש מתקרית המטוס השלישית שלה - אירוע שגרם לנמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג (HKIA) לסגור מסלול למשך מספר שעות ועיכב כ-186 טיסות ביום שני שעבר (17 ביוני). 

 

מטוס של חברת אטלס אייר מסוג בואינג 747-400F, שהיה בדרכו מהונג קונג לשיקגו, דרך אנקורג׳, סבל מכשל הידראולי ליד טייוואן. צוות המטוס החליט לחזור להונג קונג ונחת שעתיים לאחר מכן. עם זאת, במהלך הנחיתה התפוצצו מספר צמיגים והמטוס היה מושבת ולא ניתן להזזה במשך מספר שעות בגלל הבעיה ההידראולית.

 

הנהלת שדה התעופה HKIA אישרה שלא היו נפגעים. עם זאת, היא ציינה כי בעקבות ההמראה המקורית של המטוס בשעה 4:10 לפנות בוקר, התקבלו דיווחים על שברי צמיגים חשודים במסלול הדרומי והפעילות הועברה למסלול הצפוני.

 

רשות שדה התעופה אמרה כי היא ״מודאגת מאוד מהאירוע ותדרוש מחברת התעופה להגיש דוח ל-AAHK ולמחלקת התעופה האזרחית כפי שנקבע בנהלים שנקבעו״.

 

זהו התקרית המשמעותית השלישית שבה מעורב אטלס אייר תוך קצת יותר משבועיים - והשישית שלה השנה. שני מטוסים נמצאים כעת על הקרקע.

 

ב-11 ביוני מטוס של חברת אטלס אייר מסוג בואינג 747-400F, שהיה בסבב סיאול - אנקורג׳ -גוואדלחרה, סבל מכשל הידראולי לאחר ההמראה כשטיפס לגובה של 10,000 רגל. לקראת נחיתה התנתק קו הידראולי, ובנחיתה, צמיג שלישי התפוצץ. רק תשעה ימים קודם לכן, ב-3 ביוני, אותו מטוס נחת בלוס אנג׳לס עם צמיג גוף שמאלי פגום, ונשאר על הקרקע כתשע שעות לפני שיצא למקסיקו סיטי.

 

לאטלס היו גם שתי תקריות שונות בחודש ינואר: מטוס 747-8F סבל משריפה במנוע לאחר שהמריא ממיאמי; והמנוע הימני של 747-8F פגע במסלול הנחיתה באנקורג׳. מטוס אטלס 777 נפגע מברד בהונג קונג בסוף אפריל, וכתוצאה מכך נגרם לו נזק.

 

ל-Atlas Air יש 51 מטוסי 747 בשירות ושבעה מטוסים חונים, וכן שישה מטוסי 777, כאשר אחד מהם חונה. לצי מטוסי ה-747 שלה יש גיל ממוצע של 21 שנים, בעוד שה-777 שלה מורכב ממטוסים בני שש.