IATA צירפו את אל על לתהליך ה- e-freight

אל על הצטרפה לפרויקט שנועד לפשט תהליכים תפעוליים לאורך שרשרת האספקה באמצעות מעבר לעבודה עם מסרים אלקטרוניים במקו ם בניירת. אל על מטענים: מדובר בקפיצת מדרגה בשיפור השירות ללקוח


00:00 ,05.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

ארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA) הודיע על הצטרפותה של חברת אל על לתהליך ה- e-freight.

באל על מטענים שמחים על ההחלטה של IATA. קרן לביא, מנהלת השיווק של אל על מטענים, מוסרת כי "מדובר בקפיצת מדרגה בשיפור השירות ללקוח, יש כאן אפשרות לשפר, לזרז ולהוזיל תהליכים תפעוליים של כלל שרשרת האספקה וההובלה של מטענים באוויר".

יניב סורני, מנהל המטען של IATA בישראל מסביר מה בבסיסו של תהליך ה-e-freight: "הרעיון המרכזי בפרויקט הוא לפשט תהליכים תפעוליים לכל אורך שרשרת האספקה, ולעבורמשימוש בניירת לפעילות באמצעות מסרים ורשומות אלקטרונים תוך שיפור השירות ללקוחות, הפחתת עלויות, והתאמה ליוזמות ביטחוניות וליוזמות בינלאומיות נוספות בתחום הסחרהאלקטרוני". הוא ציין עוד כי "יישום הפרויקט אמור לחסוך לכלל התעשייה כחמישה מיליארד דולר בשנה".

מאל על מטענים מסרו כי, שימוש במסרים אלקטרוניים יגרום לשיפור באיכות הנתונים ויפחית עלויות בזכות צמצום במסרים נדחים שמחייבים בדיקה, תיקון והזנה מחדש של נתוני המשלוח. איכות נתונים משופרת והקטנת התלות במסמכי נייר אף יחסכו בזמן הדרוש לשליחת ושחרור המשלוחים וישפרו את זמני המעבר והמסירה.

עוד נמסר כי, איכות נתונים אלקטרוניים גבוהה מקלה ומפחיתה קנסות על אי התאמה ותורמת להתאמה מרבית גם מבחינה ביטחונית. כמו כן, הפרוייקט מזרז את האינטראקציה עם יוזמות גלובליות אחרות של סחר אלקטרוני ללא נייר.

לביא הוסיפה כי, "מאחר ול- e-freight יש השפעה על כל שרשרת האספקה וההובלה של מטענים באוויר – חטיבת המטענים באל על התייחסה לנושא בכובד ראש והקימה קבוצת עבודה וייעוץ שהשתתפו בה אנשי מחשוב, מערכות מידע, תפעול ושירות, אשר פעלה לתיאום בין כל גורמי התעשיה לפיתוח תכנית שיפור מסרים ליצירת עקרונות וסטנדרטיים מוסכמים לתפעול בסביבת ה-e-freight".