ארגון התעופה הבינלאומי (IATA) מחזק את עמדתו, שחברות התעופה יסיימו את 2012 ברווח של 3 מיליארד דולר.
הארגון צין את הירידה במחירי הדלק, את תנועת הנוסעים שגוברת מעל למצופה ושוק המטען, שמציג נתונים זהים לאלה של השנה שעברה.
לדברי נתונים שפרסם הארגון, התנועה האווירית בשווקים של צפון אמריקה ואמריקה הלטינית השתפרו מאז התחזית האחרונה בחודש מרץ, אולם הנתונים מתאזנים עם האכזבה מביצועי השווקים במזרח התיכון, קווי אסיה-פאסיפיק ואירופה.
הארגון הוסיף, שחברות תעופה באירופה צפויות לסיים את השנה בסך הפסד של 1.1 מיליארד דולר, כמעט כפול מתחזית ההפסד של 600 מיליון דולר שנמסרה בחוד מרץ. זאת לאור משבר היורו-זון.
לעומתם, חוזה הארגון שחברות תעופה בצפון אמריקה יסיימו את השנה עם רווח של 1.4 מיליארד דולר, מעבר לתחזית, שעמדה בחודש מרץ על 900 מיליון דולר, ושיפור מה של תוצאות 2011, אותה סיימו החברות עם רווח של 1.3 מיליארד דולר.
חברות תעופה הפועלות בקווי אסיה-פאסיפיק צפויות לסיים את השנה ברווח של 2 מיליארד שקל, לעומת תחזית של 2.3 מיליארד דולר שנמסרה בחודש מרץ.
מנכ"ל IATA טוני טיילור מסר שהתחזית לרווח של 3 מיליארד דולר לא השתנתה, אולם "ככמעט כל דבר אחר כן השתנה".
הוא הוסיף, שהדרישה להובלת נוסעים טובה יותר מהצפי עד כה השנה ומחירי הדלק נמוכים גם הם מהצפי. הוא אמר עוד, שמשבר היורו-זון עומד בדרכן של חברות תעופה באירופה לסיים את השנה ברווח.
טיילר: "אחוזי הרווח של התעשייה על הקצה. במידה והקו התחתון יורע אפילו באחוז בודד אחד, הצפי שלנו, לרווח של 3 מיליארד דולר, יהפוך מהר מאוד להפסד של 3 מיליארד דולר".
הארגון הוסיף עוד, שעד כה השנה, תוצאות של הטסת מטען אווירי הן נמוכות ביותר, כשרק חברות תעופה מהמזרח התיכון רושמות רווחים והמצב הכלכלי באירופה ימשיך להגביל את השוק.
סך הכל, צופים ב-IATA, שעד סוף השנה ישונעו אווירית 47.8 מיליון טון מטרי של מטען, נתונים זהים לחלוטין לאלה של 2011.