IATA: הובלת מטען אווירית חייבת לעבור לדיגיטל

ארגון התעופה הבינלאומי דוחף לחשיפה של 45% בהכנסת שטר המטען האלקטרוני השנה. לדברי המנכ"ל טוני טיילר זו הדרך היחידה של התעשייה להישאר רווחית


11:52 ,15.03.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

מגזר הובלת המטען האווירי, שמגלגל 63 מיליארד דולר בשנה, עשוי למצוא את עצמו במצב לחוץ, אלא אם יעבור לפעילות דיגיטלית מלאה. כך טוען מנכ"ל ארגון התעופה הבינלאומי (IATA) טוני טיילר.

 

לדבריו, מגזר ההובלה האווירי חייב להתאים את עצמו ולאמץ עבודה דיגיטלית – "לעשות יותר עבודה בעבור פחות כסף" – לאור המעבר של ההובלה האווירית למוצרים יותר ויתר רגישים ובעלי ערך, הדורשים הובלה מהירה יותר, אמצעי ביטחון חמורים יותר ושליטה מוחלטת על הטמפרטורה לאורך כל שרשרת האספקה.

 

הכנסות מגזר הובלת המטען האווירי ב-2014 עמדו על 5 מיליארד דולר פחות משהיו בשנת השיא של 2011, למרות עלייה של 4.3% בשנה שעברה.

 

בכנס השנתי של התעשייה שנערך בהונג קונג, אמר טיילר שהעלייה בהובלה אינה באה לידי ביטוי בהכנסות ובתשומות.

 

בנוסף סקר טיילר את העלייה בדרישה להובלה ימית של מטענים מבוקרי טמפרטורה, כעובדה הדורשת מהמגזר האווירי להתמודד עם קשיים הולכים וגוברים. לדבריו, הובלת מוצרי פארמה היא תעשייה בשווי של 50 מיליארד דולר, שעד כה עזור למגזר התעופה לרשום רווחים נאים. כתוצאה פיתחה IATA  את הסטנדרטים להובלת מבוקרת טמפרטורה לאורך שרשרת האספקה ובכדי לעזור למגזר לשמור על התחרותיות.

 

אולם, טיילר ציין שנקודת המפתח עבור התעשייה כולה ויכולתה להישאר תחרותית ורווחית, היא היכולת לאמץ הובלה דיגיטלית, ללא ניירת, מה שיגביר את היעילות ויפתח אפשרויות חדשות.

 

IATA דוחפת את התעשייה כולה לשיעור חשיפה של 45% של שטר המסחר האלקטרוני (e_AWB) השנה.