Egypt Air העלתה כוננות בעקבות חיסול בן לאדן

רמת הכוננות של אנשי הביטחון של חברת התעופה המצרית הועלתה בקהיר וכן בשדות תעופה בעולם, במיוחד בארה"ב, בהליך בדיקת הכבודה ובדיקות קפדניות של הנוסעים


00:00 ,03.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת התעופה הלאומית של מצרים Egypt Air הודיעה על העלאת רמת הכוננות בעקבות ההודעה על הריגתו של מנהיג ארגון אלקאעדה, אוסאמה בן לאדן.

האחראי על תחום הביטחון בחברה האחזקות המצרית המנהלת את חברת התעופה של מצרים, שריף עלאם, מסר כי הועלתה רמת הכוננות של אנשי הביטחון של חברת התעופה במהלך ההליכים לפני הנסיעה בשדה התעופה של קהיר בירת מצרים, וכן בשדות תעופה בעולם- במיוחד יעדים אותם פוקדת החברה בארצות הברית. זאת על מנת לקדם כל פעולת נקם אפשרית על הריגת בן לאדן.

לדבריו, בדרך כלל מתבצעת העלאת המוכנות והכוננות בארצות הברית בהתאם לדרישת הצד האמריקאי והדבר מתבטא בהעלאת רמת הרגישות של הגלאים בשדות התעופה לבדיקת הכבודה, ואילו הפעם החליטה החברה המצרית לנקוט בהליך זה ללא בקשה מיוחדת של האמריקאים.

הבכיר המצרי הוסיף כי, הליך בדיקת הכבודה בקווי החברה המצרית לניו יורק כולל מספר שלבים- בדיקה ידנית, בכלל זה כבודת יד וזיהוי של הכבודה והנוסע, וכן גלאי אלקטרוני. כמו כן, יוכנס בקרוב לשימוש במסוף המטענים בשדה התעופה של קהיר גלאי נייד לבדיקת משלוחי דואר.

נזכיר כי, טיסת החברה המצרית בקו קהיר-ניו יורק המריאה כרגיל אתמול בבוקר במטוס מדגם בואינג 777 ועל סיפונה 260 נוסעים אשר עברו בדיקות קפדניות.