Bombardier מקימה מפעל ליצור חלקי מטוסים במרוקו

200 מיליון דולר יושקעו בהקמת המפעל, שצפוי להתחיל ולייצר בשנת 2013 ולהעסיק 850 עובדים


00:00 ,14.02.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

יצרנית המטוסים הקנדית Bombardier הודיעה על כוונתה להשקיע 200 מיליון דולר בשמונה השנים הקרובות בהקמת מפעל יצור חדש במרוקו.

החברה הודיעה שחתמה על מזכר הבנות בנושא עם ממשלת מרוקו, המבקשת לעודד את התעשייה האווירית בממלכה, ואף הגיעה להסכמים דומים עם יצרנית המטוסים האירופאית איירבוס והקבוצה הצרפתית Safran.

עוד נמסר מהחברה הקנדית, שמטרתה העיקרית בהקמת המיזם במרוקו הינה להקטין את הוצאות היצור, שעלו באופן משמעותי בשל עלויות העסקת עובדים במפעלים בקנדה, בארצות הברית, בצפון אירלנד ובמקסיקו.

המפעל במרוקו צפוי להתחיל ולפעול בשנת 2013 ולייצר רכיבים פשוטים בלבד למטוסים. המפעל יעסיק 850 עובדים עד שנת 2020 ויסייע לחברה להתחרות בשווקים המתעוררים כגון סין והודו.

בתוך כך, הודיעה Bombardier על מינוי סגן נשיא למכירות במזרח התיכון ואפריקה. הסגן החדש, רפאל חדד, שימש בעבר כמנהל בכיר למכירות למזרח התיכון ולצפון אפריקה. חדד מחזיק בתואר ראשון בהנדסת מטוסים מאוניברסיטת קנזס ותואר שני בכלכלה מאוניברסיטת אוטווה. הוא שולט באנגלית, צרפתית ובערבית. הוא מסר שהחברה צופה מכירות של 1,000 יחידות של מטוסים בגדלים של 20 עד 149 מושבים באזור ב-20 השנים הבאות.