171 מטוסי בואינג מקס 737 קורקעו ברחבי העולם

זאת בעקבות תאונה שאירעה במהלך טיסה של חברת ״אלסקה אייר״ במהלך ניתק מעטה בגודל דלת ועפר חור גדול בגוף המטוס בגובה 16 אלף רגל. ה-FAA הורה על קרקוע זמני של כל מטוסי בואינג מדגם זה


11:46 ,07.01.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

קרקוע מטוסי בואינג מדגם 737 מקס 9 תפס תאוצה ביממה האחרונה בעקבות התקרית שאירעה במטוס חברת ״אלסקה אייר״ מדגם זה. ביום שישי, 5 בינואר, דלת חירום במטוס מדגם זה ניתקה מהמטוס בזמן טיסה וכתוצאה מכך נפער פתח גדול בגוף המטוס בעת שהיו עליו 171 נוסעים ושישה אנשי צוות. המטוס חזר לנחיתת חירום בפורטלנד, אורגון, ממנה המריא זמן קצר לפני כן. האירוע התרחש במהלך שלב הטיפוס לגובה, בסביבות גובה 16,000 רגל - גובה המחייב חבישת מסכות חמצן במקרה של אובדן דיחוס -  ואכן אחרי שהמעטה ניתק, ירדו באופן אוטומטי מסכות החמצן של הנוסעים והם חבשו אותם בעת שלב החזרה לנחיתת החירום בשדה פורטלנד. נציין כי המטוס בו אירעה התקרית היה חדש לחלוטין ונכנס לשימוש רק מספר חודשים לפני כן. 

 

מאיגוד הטייסים הישראלי נמסר כי ״זהו אירוע חמור ומסוכן מאד״. 

 

חברת ״אייר אלסקה״ קרקעה באופן מיידי את כל מטוסי החברה מדגם זה - 65 מטוסי בואינד מדגם מקס 9 המהווים כ-29% מצי מטוסי החברה. חברות תעופה נוספות ברחבי העולם הודיעו על קרקוע הדגם וכאשר מינהל התעופה הפדרלי, ה-FAA הודיע על קרקוע זמני של 171 מטוסים מדגם זה. חברת תעופה אמריקאית נוספת שמפעילה דגם זה היא יונייטד איירליינס עם 79 מטוסים. 

 

מחברת ״אלסקה אייר״ נמסר כי על פי הגדרות החברה האירוע מוגדר כ״תאונה״.