חברות התעופה עברו ללוח החורף, חלקן מגדילות את מספר הטיסות

לוח טיסות חורף חדש נכנס אתמול לתוקפו במסגרתו רובן של חברות התעופה צמצמו את תדירות טיסותיהן ארצה לעומת לוח הקיץ, חלקן השאירו את כמות הטיסות ללא שינוי, ויש שאף הוסיפו טיסות


00:00 ,04.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
לוח טיסות חורף חדש נכנס אתמול לתוקפו במסגרתו רובן של חברות התעופה צמצמו את תדירות טיסותיהן ארצה לעומת לוח הקיץ, חלקן השאירו את כמות הטיסות ללא שינוי, ויש שאף הוסיפו טיסות.

כך לדוגמה, חברת אייר קנדה עברה מאתמול להפעלתה של טיסה יומית בקו טורונטו-נתב"ג. המשמעות המעשית היא הוספה של שתי טיסות לשבוע, על חמש הטיסות בשבוע שהפעילה עד כה. לדברי מנכ"לית אייר קנדה בישראל, לאזור הים התיכון ולאפריקה, רות בן צור, הטיסות יעברו לשעות הלילה, אחר חצות, במקום טיסות היום שהפעילה חברת התעופה הקנדית בלוח טיסות הקיץ.

לדבריה, ההחלטה להוסיף טיסות בקו לישראל התקבלה, "לנוכח הגידול המתמיד בתנועת הנוסעים שבוחרים לטוס אייר קנדה והביקושים הגבוהים שנרשמים, כבר עתה, לעונת החורף הקרובה, בקרב המגזר העסקי והמגזר הפרטי כאחד".

הוספת שתי הטיסות לשבוע בקו טורונטו-נתב"ג באה במקביל להחלטת אייר קנדה, שלא להמשיך בהסכם שיתוף הפעולה להפעלתן של טיסות בקוד מושתף ("קוד שרינג") עם חברת אל אל ולהחריף את התחרות נגדה בקו לצפון אמריקה וקנדה.

חברת אל על הוסיפה 17 טיסות בהשוואה לחורף 2003, לשורת יעדים מבוקשים. בין היעדים אליהם מתגברת החברה טיסותיה: 2 טיסות שבועיות לניו יורק; טיסה ללוס אנג'לס; 3 טיסות שבועיות למזרח הרחוק - הונג קונג, בנגקוק ובומבי; 3 טיסות למערב ומערב אירופה - מדריד, ומרסיי; ו-8 טיסות למזרח אירופה וחבר העמים

לדברי יואב לוי, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על, "היעדים המבוקשים בחורף הקרוב דומים לאלו של שנה שעברה.