חברות התעופה מוזילות את היטל הדלק

בריטיש איירווייס הודיעה על הוזלה גלובלית של היטל הדלק לנוסעים בטיסות ארוכות טווח. חברת דלתא הודיעה כי היא מוזילה את היטל הדלק ב-100 דולר בטיסות לארה"ב


00:00 ,22.10.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

בריטיש איירווייס הודיעה על הוזלה גלובלית של היטל הדלק לנוסעים בטיסות ארוכות טווח. חברת דלתא הודיעה כי היא מוזילה את היטל הדלק ב-100 דולר בטיסות לארה"ב
 
בשל ירידת מחיר הנפט הודיעה חברת בריטיש איירווייס כי היא מוזילה במהלך גלובלי את היטל הדלק לנוסעי מחלקות התיירים בכל הטיסות ארוכות הטווח, כולל בקו תל אביב – לונדון. הוזלת היטל הדלק תקפה באופן מיידי.
 
בטיסות ארוכות מתחת ל-9 שעות (בקו תל אביב - לונדון) היטל הדלק במחלקת תיירים יורד ב-18 דולר לקטע טיסה ובמחלקת תיירים פלוס ב-9 דולר לקטע טיסה. בטיסות ארוכות מעל 9 שעות יוזל היטל הדלק במחלקת תיירים ב-23 דולר לקטע טיסה ובמחלקת תיירים פלוס ב-11 דולר לקטע טיסה.
 
מהחברה נמסר כי מחירו ההתחלתי של כרטיס טיסה הלוך ושוב מתל אביב ללונדון במחלקת תיירים יוזל ב-36 דולר (מ-718 דולר ל-682 דולר), של כרטיס הלוך ושוב במחלקת תיירים לניו יורק יוזל ב-72 דולר (מ-1236 דולר ל-1164 דולר), ושל כרטיס הלוך ושוב במחלקת תיירים ללוס אנג'לס יוזל ב-82 דולר (מ-1481 דולר ל-1399 דולר).
 
יעל קטן, המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס ישראל, אומרת: "סביבת מחירי הנפט עדיין לא יציבה והנהלת החברה העולמית ממשיכה לבחון את הנושא באופן רציף ולעדכן את היטלי הדלק באופן גלובלי".
 
קטן הוסיפה כי עלות הדלק של בריטיש איירווייס צפויה לעלות השנה ב-50% מ-2 מיליארד ליש"ט ל-3 מיליארד ליש"ט. לדבריה, מדובר בהוצאה יומית על דלק בהיקף של 8 מיליון ליש"ט.
 
גם דלתא מוזילה ההיטלים
 
חברת דלתא איירליינס הודיעה כי היא מפחיתה את ההיטל המתווסף למחיר הטיסות לארה"ב ב-50 דולר לכל כיוון כך שסך ההוזלה במחיר הטיסות של דלתא לארה"ב ובחזרה מגיעה ל-100 דולרים. עוד נמסר מהחברה כי סכום ההיטל מתל אביב לארה"ב יעמוד על 214 דולר לכל כיוון.