זעזוע בחברת התעופה למטענים ק.א.ל: שבעה טייסים עברו למתחרה אל על

שבעה טייסים מחברת ק.א.ל (קווי אוויר למטענים) התפטרו מתפקידם, לאחר שהתקבלו לקורס טייסי מטען בחברת אל על המתחרה - כך נודע אתמול ל-TheMarker; מדובר בכרבע מצוות הטייסים בק.א.ל. המשמעות המעשית היא מחסור צפוי בטייסים בק.א.ל ואפשרות לפגיעה בפעילותה, אם לא תגייס


00:00 ,15.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט
שבעה טייסים מחברת ק.א.ל (קווי אוויר למטענים) התפטרו מתפקידם, לאחר שהתקבלו לקורס טייסי מטען בחברת אל על המתחרה - כך נודע אתמול ל-TheMarker; מדובר בכרבע מצוות הטייסים בק.א.ל. המשמעות המעשית היא מחסור צפוי בטייסים בק.א.ל ואפשרות לפגיעה בפעילותה, אם לא תגייס לאלתר קבוצת טייסים חדשה.

קורס טייסי המטען באל על אמור להיפתח בתחילת אפריל; בקורס עתידים לקחת חלק 26 טייסים שיוכשרו להפעיל את צי מטוסי המטען של החברה מדגם בואינג 747-200. אל על קיבלה לקורס שבעה מתוך שמונה טייסי ק.א.ל שהגישו את מועמדותם.

מקור בענף התעופה אמר: "מבחינת אל על מדובר בצעד חכם שכן מצד אחד החברה מגייסת כוח אדם מקצועי ומיומן ותחסוך בכסף, ומצד שני החברה יוצרת בעיה אצל חברת תעופה מתחרה ומחלישה אותה. יש לזכור שכאשר אל על קלטה בזמנו טייסים מארקיע, הקימו בעליה של ארקיע דאז ובעליה החדשים של אל על כיום, האחים ישראל ודדי בורוביץ, קול זעקה על פגיעה בחברתם".

בתוך כך נמשכים המגעים בין יתר טייסי ק.א.ל להנהלה בעניין הקיצוץ שבוצע בשכרם כחלק מתוכנית ההבראה. טייסי ק.א.ל רואים בצעד החד-הצדדי של ההנהלה הלנת שכר. בא כוחם המשפטי של הטייסים אף שיגר מכתב אזהרה להנהלה, ולפיו הטייסים ייפנו לבית הדין לעבודה, אם תמשיך ההנהלה ותנכה משכרם החודשי.

סמנכ"ל מבצעי אוויר של ק.א.ל, קברניט רמי ליבלינג, אמר אתמול בתגובה: "עזיבת הטייסים אינה יוצרת כל בעיה לק.א.ל, ולא תהיה כל פגיעה בתוכניות הטיסה, שכן ירדנו למספר הטייסים שיתאים להפעלת שני מטוסים".

מאל על נמסר בתגובה: "לפי מדיניות החברה, נפתחים מדי שנה שני קורסים לטייסים, בסוכות ובפסח, כדי לתת מענה לגידול בפעילות ולפרישת טייסים מפאת גילם".