ועדת הכלכלה יוזמת חקיקה שתאסור המראות מנתב"ג בין 1 בלילה ל-5:30 לפנות בוקר

הוועדה דורשת לאסור המראות בשעות אלה אלא במקרים חריגים שיאושרו בכתב על יד שר התחבורה. ח"כ מרציאנו: אם הרעש היה מפריע לתושבי רמת אביב היתה פה התקוממות"


00:00 ,05.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הוועדה דורשת לאסור המראות בשעות אלה אלא במקרים חריגים שיאושרו בכתב על יד שר התחבורה. ח"כ מרציאנו: אם הרעש היה מפריע לתושבי רמת אביב היתה פה התקוממות"
 
בעקבות אישור שניתן בחודש נובמבר 2006 על ידי מנכ"ל משרד התחבורה לאישור פתיחת נתב”ג להמראות בשעות הלילה, קיימה אתמול ועדת הכלכלה ביוזמת ח”כ חיים כץ דיון בנושא המראות ונחיתות ליליות בנתב”ג .
 
ועדת הכלכלה תוביל חקיקה ראשית שתאסור לחלוטין המראות בשדה התעופה בן גוריון בין השעות 01:00 – 05:30 מלבד מקרים חריגים ובהם יידרש אישור מנומק בכתב על ידי שר התחבורה.
 
אודי זוהר, ראש מינהל התעופה האזרחית במשרד התחבורה מסר כי ”בימים אלו מתנהלים דיונים בוועדה בינמישרדית שהוקמה לבחינת האיזון בין הצורך במתן אישור להמראות בשעות הלילה ובין ההשלכות על תושבי האזור וההשלכות הסביבתיות. הוועדה עתידה להגיש מסקנותיה בתוך כשבועיים.”
 
על פי הצעת הסיכום של יו”ר הוועדה, ח”כ גלעד ארדן, הוועדה מבקשת כי דוח הצוות הבינמישרדי יעבור אל ועדת הכלכלה מיד לאחר שיועברו לשר.
 
הוועדה ממליצה בנוסף כי שר התחבורה והבטיחות בדרכים לא יקבל החלטות בטרם ישמע את התייחסות הוועדה להמלצות הצוות הבינמישרדי.
 
הוועדה קראה בנוסף לשר התחבורה והבטיחות בדרכים לבחון מחדש את האישור לפיו יוקדמו זמני ההמראות, למטוסים מדרגה 4 לשעה 04:50.
 
כמו כן, הוועדה החליטה על קידום חקיקה שתקבע איסור המראות מטוסים מדרגת רעש גבוה בשעות הלילה.
 
ח”כ כץ, שהשתתף בדיון, אמר כי "לא ייתכן שמישהו יחליט על שינוי שעות טיסה מבלי שאף גורם רשמי יידע מכך. אני קורא לוועדה להחזיר את המצב לקדמותו כך שהמראות יסגרו מ-01:00 עד 05:30. אם מחליטים על שינוי תקנות – שיעשו זאת בצורה מסודרת”.
 
ח”כ מרציאנו, שהשתתף בדיון אמר כי ”אם הרעש היה מפריע לתושבי רמת אביב היתה פה התקוממות. בלוד מדובר באוכלוסייה חלשה ואין מי שיזעק את זעקתם".
 
ח”כ כחלון ציין בדיון כי ”זהו שוב סיפור של אינטרסים של בעלי ההון אל מול האזרח הקטן ואיכות חיי הציבור. אנחנו צריכים לדאוג לאזרח.”
 
גיל לבנה, ראש מועצת שוהם, שנכח בדיון אמר: ”מדובר באוכלוסייה של כ-2 מיליון תושבים הסובלת מהרעש סביב נתב”ג -התושבים סובלים מרעש נחיתות והמראות במשך 19 שעות ביממה - תנו לנו לפחות 5 שעות לישון. חייבים לאזן בין האינטרס של בעלי ההון לבין האזרח".