ועד טייסי אל על הזהיר הבעלים החדשים מפני פגיעה בזכויותיהם

ועד טייסי אל על הזהיר אתמול את בעליה החדשים של החברה, האחים ישראל ודדי בורוביץ, מפני ניסיון לפגוע בזכויותיהם, שכרם או לנקוט נגדם בשיטת "הפרד ומשול" - כפי שנהגו בטייסי ארקיע


00:00 ,21.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

הוועד חושש שינהגו בהם כמו בטייסי ארקיע

ועד טייסי אל על הזהיר אתמול את בעליה החדשים של החברה, האחים ישראל ודדי בורוביץ, מפני ניסיון לפגוע בזכויותיהם, שכרם או לנקוט נגדם בשיטת "הפרד ומשול" - כפי שנהגו בטייסי ארקיע.

במקביל, החליט הוועד לנקוט סנקציות כנגד שלושה מקברניטי החברה, שסירבו לחתום על אמנה משותפת ולהפקיד בידי הוועד צ'ק ביטחון בסך 25 אלף שקל. הצ'ק נועד לשמש כלי במאבק בבעלים החדשים, במקרה של משא ומתן בין הצדדים.

בחוזר פנימי לטייסי אל על שהופץ אתמול, כתב ראש הוועד קברניט איתי רגב כי להערכת ועד הטייסים, לא יחול שינוי במעמדם כתוצאה משינוי הבעלות ומעבר אל על לידיים פרטיות.

הוועד דורש להכיר בהסכם העבודה של הטייסים אשר תקף עד סוף 2005. לטענת הוועד, על בעליה החדשים של אל על יהיה להיכנס למשא ומתן עימם לפני ביצועו של כל שינוי שהוא. עוד טוען הוועד כי זכויות הטייסים מעוגנות לפחות לשנה נוספת.

ועד טייסי אל על הזכיר בחוזר שהופץ את הכרזותיהם של בעליה החדשים של אל על כי יהיה צורך למצוא דרך יצירתית להפעלתן של טיסות בשבת. לדברי הוועד, בלא שידונו איתם מראש בסוגיה זו, ומבלי שיובטח להם פיצוי כספי הולם, לא יהיו מוכנים לבצע טיסות בשבתות ובחגים.

ועד הטייסים התייחס גם לאפשרות של מיזוג בין טייסי אל על לטייסי ארקיע, ולדבריו, יהיה מחויב להגן על זכויותיהם של טייסי אל על בלבד ולא של עמיתיהם מארקיע.