וועדת ההיגוי לנושא פעילות היצוא והיבוא בנתב"ג

היום התקיימה ישיבתה הראשונה של וועדת ההיגוי לנושא פעילות היצוא והיבוא בנתב"ג בסביבה רבת מפעילים ונותני שירות בשדה התעופה. הוועדה הוקמה לאור המלצת מנכ"ל מכון היצוא, מר חיליק אסיה


00:00 ,28.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

היום התקיימה ישיבתה הראשונה של וועדת ההיגוי לנושא פעילות היצוא והיבוא בנתב"ג בסביבה רבת מפעילים ונותני שירות בשדה התעופה. הוועדה הוקמה לאור המלצת מנכ"ל מכון היצוא, מר חיליק אסיה
 
וועדת ההיגוי הוקמה בכדי לאפשר היערכות מקדימה בטרם תחילת הפעילות של מפעיל נוסף לממן כמו כן במידה ויופעלו מסופים חיצוניים מחוץ לשדה התעופה, וזאת בעקבות המלצת הוועדה הבין משרדית ואישורם של שרי האוצר והתחבורה.
 
דיוני וועדת ההיגוי והנושאים לדיון ירוכזו על ידי מר בועז מילשטיין מנהל יחידת התובלה במכון היצוא, ובסיוע מר שחר אילן יו"ר פורום מטען אוויר.
 
מטרת וועדת ההיגוי להעלות את כל הנושאים הקשורים לפעילות באוויר ומשותפים ליצואנים ויבואנים, תוך ניסיון לפתור המחלוקות, בהסכמה ובטרם תחילת פעילותם של חברות מטען נוספות לממ"ן.
 
בוועדה השתתפו נציגי רשות שדות התעופה, רשות המיסים, מכון היצוא, חברות תעופה, חברות (GSA) המספקות שירות לחברות תעופה מחו"ל אשר אין להם משרדים קבועים, נציגי איגוד לשכות המסחר, מפעילי מטען ואחסון, חברות תובלה יבשתית, משלחי מטען, יועצי ביטוח, ועורכי דין המתמחים בסחר הבינלאומי ובביטוח.
 
השתתפותם הערה של כלל הגורמים סביב שולחן אחד הינו צעד חשוב ומשמעותי שיסייע לפתור סוגיות ובעיות רבות הכרוכות בשינוי הדרמטי הצפוי בסביבה רבת מפעילים.
 
וועדת ההיגוי החליטה על הקמת שלושה צוותים אשר חולקו לתחומים לפי המסלול הלוגיסטי – התהליך עד להגעה ל"רמפה", התהליך מהמחסן עד למטוס וההשלכות בנושא ביטוח, מכס וסוגיות סמכותיות "בין רשויות".
 
זו הפעם הראשונה שנערך מפגש בנושא בהשתתפות חתך מייצג של כל הגורמים ובהשתתפות ערה שכזו – כל המשתתפים הביעו את דעתם על החשיבות הרבה למהלך זה של מכון היצוא.