השר שטרית: הטיסות לצפון הארץ יחודשו מיום ראשון

חברת "טמיר" אשר זכתה במכרז להפעלת טיסות סדירות לראש פינה וקריית שמונה תפעל לחידוש הטיסות כבר מיום ראשון הקרוב. משרד התחבורה ימשיך לסבסד את מחירי הטיסות


00:00 ,08.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת "טמיר" אשר זכתה במכרז להפעלת טיסות סדירות לראש פינה וקריית שמונה תפעל לחידוש הטיסות כבר מיום ראשון הקרוב. משרד התחבורה ימשיך לסבסד את מחירי הטיסות
 
הטיסות לראש פינה ולקריית שמונה יחודשו מיום ראשון הקרוב, זאת לאחר שחברת "טמיר נתיבי אוויר" זכתה במכרז של משרד התחבורה להפעלת טיסות סדירות מתל אביב לראש פינה ומתל אביב לקריית שמונה.
 
לפני מספר שבועות, לאחר החלטתה של חברת ארקיע על הפסקת טיסותיה הסדירות לצפון, הורה שר התחבורה מאיר שטרית לאנשי משרדו להיערך מיידית לפרסום מכרז פומבי לחברה חדשה שתפעיל את הטיסות לצפון במקום ארקיע.
 
על פי הצעתה של "טמיר" יופעלו 6 טיסות יומיות לקריית שמונה וראש פינה; 3 טיסות לכל כיוון. טיסה יומית אחת, בבוקר וטיסה יומית אחת בערב וטיסה נוספת בצהרים. לדברי שטרית, בכוונת חברת "טמיר" להגדיל את תדירות הטיסות לשני היעדים, בהתאם לביקושים שיווצרו. החברה תפעיל בקו מטוסי ג'ט סטרים, בני 19 מושבים כל אחד.
 
השר שטרית הנחה את אנשי משרדו להמשיך ולסבסד את מחיר כרטיסי הטיסה לצפון. מחיר טיסה מראש פינה לתל אביב יהיה 217 שקל למבוגר ו-148 שקלים בלבד לתושבי הצפון. כרטיס טיסה מקריית שמונה לתל אביב יעלה 299 שקל למבוגר ו-188 שקל בלבד לתושבי הצפון.
 
בהתאם לתנאי המכרז על החברה הזוכה להפעיל את שני הקווים לצפון בתוך 45 יום, אולם החברה הודיעה למשרד התחבורה כי בכוונתה לחדש בשלב הראשון את טיסות השכר לצפון כבר מיום ראשון ובתוך תקופה קצרה להתחיל בטיסות הסדירות, כמתחייב מתנאי המכרז.
 
שטרית ציין כי ישנה חשיבות רבה להפעלת קווי התעופה לצפון הארץ. לדבריו, חידוש הטיסות לקריית שמונה ולראש פינה יתרום לפיתוח אזור הצפון ויקצר משמעותית את זמן הגעה למרכז הארץ.