השר מופז אישר את התוכנית הבין-משרדית למיגור תשתיות הרדיו הפיראטי

התוכנית למיגור הרדיו הפיראטי מושתתת על איתור כל העוסקים בתחום – מממנים, מפרסמים, שדרים, מנהלים - הבאתם לדין, ומיצוי הדין עד למרב העונשים הקבועים בחוק. התכנית תובא בקרוב לאישור הממשלה


00:00 ,22.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

התוכנית למיגור הרדיו הפיראטי מושתתת על איתור כל העוסקים בתחום – מממנים, מפרסמים, שדרים, מנהלים - הבאתם לדין, ומיצוי הדין עד למרב העונשים הקבועים בחוק. התכנית תובא בקרוב לאישור הממשלה
 
בסוף השבוע נערך דיון נוסף של הצוות הבין-משרדי לטיפול בתופעת הרדיו הפיראטי, בראשותו של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז. בדיון השתתפו ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, ניצב יוחנן דנינו; ראש הוועדה לבטיחות התעופה, אלוף (במיל') עמוס לפידות; מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר; נציגי משרד התקשורת ונציגי משרד המשפטים.
 
השר מופז אמר בדיון כי הרדיו הפיראטי הוא טרור אווירי, וכך צריך להתייחס אליו. "הסכנה עומדת בפתח, רק בשבוע שעבר ראינו את תוצאותיו המחרידות של אסון אווירי, כפי שאירע בברזיל, והסיכון לאסון אווירי בישראל כתוצאה משידורי הרדיו הפיראטי מסוכן לא פחות. זהו מצב חירום ולכן יש לפעול בנוהל חירום ולא לחסוך בדבר".
 
הטיפול בתופעה עד היום היה ברמה המקומית והענישה היתה קלה מאוד, כעת יוצאים בתוכנית ארצית כללית ששמה למטרה למגר את תשתית הרדיו הפיראטי בישראל. 
 
הצוות הבין-משרדי בראשותו של מופז גיבש תוכנית למיגור הרדיו הפיראטי בישראל, המושתתת על איתור כל העוסקים בתחום – מממנים, מפרסמים, שדרים, מנהלים, וכל העוסקים בדבר - הבאתם לדין, ומיצוי הדין עד למרב העונשים הקבועים בחוק. בנוסף, ייעשה מאמץ הסברתי להעלאת המודעות באשר לחומרת התופעה, והודעה על העונשים הצפויים לעבריינים ולמשתפי הפעולה עימם. התוכנית תובא לאישור הממשלה בקרוב, אך חלקים ממנה יחלו כבר בימים הקרובים.
 
משטרת ישראל הציגה את מתווה הפעילות לתקיפת התופעה במישור הפלילי, הכוללת הגברת האכיפה האפקטיבית בתחום, תוך ריכוז מאמצים ומיקוד פעילות יזומה כנגד כל מי שלוקח חלק בתעשיית הרדיו הפיראטי בישראל.
 
בתחום איתור מוקדי השידור – השר מופז הנחה להכפיל את יכולות האיתור הקרקעיות ולהוסיף יכולת איתור אווירית בסיוע האמצעים הקיימים בצה"ל ובמערכת הביטחון.
 
בתחום המשטרתי, הנחה השר מופז לפעול רחב, עמוק ומהר, על מנת להביא להגשת כתבי אישום חמורים. במישור המשפטי, הדגיש השר, כי המבחן יהיה במיצוי הדין בבתי המשפט.