השר כץ: תעריפי הבנזין לתעופה הכללית יוזלו מהיום ב-40%

מדובר בדלק 100 אוקטן המסופק כיום לתעופה הכללית ולמטוסים הקלים, בעלי מנוע בוכנה. שר התחבורה: יאפשר להוזיל את התעריפים לצרכנים ולשפר בטיחות הטיסה


00:00 ,01.06.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

מדובר בדלק 100 אוקטן המסופק כיום לתעופה הכללית ולמטוסים הקלים, בעלי מנוע בוכנה. שר התחבורה: יאפשר להוזיל את התעריפים לצרכנים ולשפר בטיחות הטיסה
 
תעריפי הבנזין התעופתי יוזלו מהיום (יום שלישי) בשיעור ממוצע של כ-40 אחוזים. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
 
השר כץ ציין כי הוזלת תעריפי הבנזין התעופתי תאפשר לטייסי המטוסים האזרחיים בישראל להגדיל משמעותית את מספר שעות האימון על המטוסים ובכך להגביר את רמת הבטיחות של התעופה האזרחית.
 
מדובר בדלק 100 אוקטן המסופק כיום לתעופה הכללית ולמטוסים הקלים, בעלי מנוע בוכנה, דוגמת מטוסי הססנה, פייפר ומטוסי ההדרכה המשמשים ללימוד טיסה.
 
הוזלת תעריפי הבנזין למטוסים התאפשרה לאחר שרשות התעופה האזרחית (רת"א) פעלה להחיל את צו הפיקוח על מצרכים ושירותים על מחירי הבנזין התעופתי בישראל. הבנזין לתעופה האזרחית מסופק כיום בלעדית על ידי חברת "פז שירותי תעופה".
 
על פי התעריף החדש יעלה ליטר בנזין בין 3.5 שקלים ל- 4.3 שקלים לליטר (ללא מע"מ) (בהתאם לסוג השירות), לעומת כ- 6.5 שקלים (ללא מע"מ) עד כה.
 
מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום ציין כי רת"א תמשיך לפעול להפחתת עלויות הטיסה כדי להגביר את הבטיחות. "רת"א שמה לעצמה מטרה לחזק את תחום התעופה הכללית מתוך הבנה שאחד הפרמטרים החשובים בבטיחות טיסה הינו היכולת לבצע שעות טיסה רבות יותר". הוסיף רום.
 
שר התחבורה מסר כי הוזלת מחירי הדלק צפוייה להביא להוזלה משמעותית של תעריפי  הטיסה. "אני מצפה מחברות התעופה הכללית כי הורדת מחיר הבנזין תוביל להוזלה של תעריפי הטיסה עבור הצרכן ותנוצל לטובת עלייה במספר שעות הטיסה" הוסיף כץ.
 
עלות שעת טיסה בתעופה הכללית מסתכמת כיום ב- 1000 שקל בממוצע. מרכיב הדלק עומד על 35% מעלות הטיסה.  בישראל כ- 450 כלי טייס פרטיים ו- 1500 טייסים המבצעים מידי שנה כ- 40 אלף שעות טיסה.