העיצומים במשרד החקלאות: עובדי המשרד מונעים יצוא של תוצרת חקלאית

אנשי השירותים להגנת הצומח סירבו לחתום על המסמכים המאשרים את היצוא. עקב העיצומים מעוכבים כעת ארבעה מטוסים עם מטען חקלאי שאמור לצאת לרוסיה, בולגריה, סינגפור והונג קונג


00:00 ,03.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

אנשי השירותים להגנת הצומח סירבו לחתום על המסמכים המאשרים את היצוא. עקב העיצומים מעוכבים כעת ארבעה מטוסים עם מטען חקלאי שאמור לצאת לרוסיה, בולגריה, סינגפור והונג קונג
 
עובדי משרד החקלאות החריפו הבוקר את העיצומים ומנעו יצוא של תוצרת חקלאית בשדה התעופה בן-גוריון. אנשי השירותים להגנת הצומח סירבו לחתום על המסמכים המאשרים את היצוא, שבלעדיהם אין אפשרות להכניס את התוצרת החקלאית לאף מדינה.
 
בעקבות העיכוב יציאת מטוסי המטען נאלץ מנהל השירותים להגנת הצומח, אלדד לנדס, לנסוע באופן אישי לשדה התעופה כדי לתחום על אישורי היצוא. מנהל השירותים להגנת הצומח הספיק לאשר יצוא של שני מטוסים, אך העובדים מנעו ממנו באופן פיסי להמשיך את שחרור התוצרת החקלאית.
 
כתוצאה מעיצומי העובדים מעוכבים כעת ארבעה מטוסים עם מטען חקלאי שאמור לצאת לרוסיה, בולגריה, סינגפור והונג קונג. המטוסים אמורים לייצא תבלינים, אבוקדו, הדרים, פרחים וחומרי ריבוי.
 
כתוצאה מהחרפת העיצומים הזמינה מנכ"ל משרד החקלאות, יעל שאלתיאלי, את ראשי הוועד הארצי של עובדי משרד החקלאות לפגישה מחר בלשכתה. יו"ר הוועד, רפי אליאסי, מסר שהעובדים לא יאשרו בואם לפגישה עד שהנהלת משרד החקלאות תחדל מהניסיונות לפגוע בזכות העובדים לנקוט בעיצומים, כמו בפעולתו של מנהל השירותים להגנת הצומח. אליאסי אמר שכל בקשה של יצוא תוצרת חקלאית טרייה צריכה להיות נדונה בוועדת החריגים שהקים הוועד.
 
עובדי משרד החקלאות פתחו בעיצומים בתחילת השבוע בשל תוכניות הפיטורים והקיצוצים של עשרות עובדים בשירותים הוטרינרים ובשירות ההדרכה וביטול מעמדם של השירותים הוטרינרים כיחידת סמך נפרדת. אליאסי אמר שמימוש תוכניות אלו יפגע בצורה קשה ביכולת של עובדי משרד החקלאות להעניק שירותים לחקלאים, תוך סיכון בריאות הציבור הרחב ומשק בעלי החיים בישראל.