הסכם תעופה חדש נחתם בין ישראל ואנגליה

על פי ההסכם החדש תוכלנה כל אחת מהמדינות למנות שתי חברות תעופה בין כל שני יעדים בכל אחת מהמדינות. כיום טסות בקו אל על ובריטיש איירוויז


00:00 ,11.09.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי ההסכם החדש תוכלנה כל אחת מהמדינות למנות שתי חברות תעופה בין כל שני יעדים בכל אחת מהמדינות. כיום טסות בקו אל על ובריטיש איירוויז
 
צעד משמעותי נוסף בפתיחת השמים לתחרות. ישראל ואנגליה חתמו על הסכם תעופה חדש המאפשר לחברות תעופה נוספות מישראל ואנגליה לבצע טיסות סדירות בין שתי המדינות. כך הודיע היום מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן.
 
על פי ההסכם שנחתם בין סגן מנהל רשות התעופה האזרחית, אריק בן ארי, ועמיתו האנגלי יו הופקינס, תוכלנה כל אחת מהמדינות למנות שתי חברות תעופה בין כל שני יעדים בכל אחת מהמדינות.
 
לפי ההסכם התעופה הקיים היום בין ישראל ואנגליה רשאית חברת תעופה סדירה אחת מכל אחת משתי המדינות לטוס בין ישראל ואנגליה ללא כל מגבלה. את הטיסות מבצעות אל על מישראל ובריטיש איירוויז מבריטניה.
 
סיטרמן ציין כי על פי ההסכם מינוי חברת תעופה נוספת בכל קו יותנה במתן יכולת מימוש של שתי המדינות לטוס לאותם שדות תעופה, כולל קבלת אישורי נחיתה בשדות תעופה צפופים דוגמת שדה התעופה בהית'רו.
 
יצוין כי אל על ניסתה בעבר ללא הצלחה לקבל אישורי נחיתה והמראה נוספים למטוסיה בהית'רו דבר שיאפשר לה גמישות רבה יותר בהפעלת טיסותיה לאנגליה. הבריטים לא נענו עד כה לבקשה בשל העומס הרב הקיים בשדה זה.
 
בנוסף לכך סוכם כי שתי המדינות ישנו את הגדרת המוביל הנקוב כך שיכלול חיוב להוכיח כי "מקום העסקים" המרכזי שלו יהיה במדינה הממנה אותו כאשר רשות התעופה האזרחית באותה מדינה תהיה אחראית על הוצאת רשיון ההפעלה המבצעי שלו.