הסכם תעופה חדש בין ישראל ואוקראינה

ישראל ואוקראינה חתמו על הסכם המאפשר לחברות תעופה נוספות לבצע טיסות בין שתי המדינות. ההסכם יאפשר להגדיל את מספר הטיסות לקייב ל-8 בקיץ ו-7 בחורף


00:00 ,02.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ישראל ואוקראינה חתמו על הסכם המאפשר לחברות תעופה נוספות לבצע טיסות בין שתי המדינות. ההסכם יאפשר להגדיל את מספר הטיסות לקייב ל-8 בקיץ  ו-7 בחורף

ישראל ואוקראינה חתמו על הסכם תעופה חדש שיאפשר לחברות תעופה נוספות של ישראל ואוקראינה לבצע טיסות סדירות ושכר נוספות בין שתי המדינות. כך הודיע מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן.
 
על פי הסכם שנחתם בין סגן מנהל רשות התעופה האזרחית, אריק בן ארי, ועמיתו האוקראיני מיקולה מרצ'נקו  יתאפשר לחברות תעופה ישראליות ואוקראיניות לבצע 8 טיסות שבועיות לקייב בעונת הקיץ, במקום 4-5 טיסות כיום. בעונת החורף תוכל כל אחת מהמדינות לבצע 7 טיסות שבועיות.
 
מנכ"ל משרד התחבורה מסר עוד כי על פי ההסכם שנחתם תוכלנה כל אחת מהמדינות להגדיל את מספר הטיסות השבועיות ליתר היעדים באוקראינה, מטיסה שבועית אחת כיום לשתי טיסות שבועיות בחורף ו-3 טיסות שבועיות בתקופת הקיץ. מדובר ביעדים: אודסה, סימפרופול, דניפרופטרובסק, דוניצק, חרקובו ולבוב.
 
סיטרמן ציין כי מתן אפשרות לחברות נוספות לבצע טיסות בין ישראל ואוקראינה תגדיל את התחרות בין חברות התעופה ותביא להוזלה משמעותית של תעריפי הטיסות לנוסעים. כמו כן היא צפויה להגדיל את מספר התיירים ואנשי העסקים בין המדינות.
 
דרישתה של ישראל לפתוח גם את טיסות השכר לכל היעדים באוקראינה לא נענתה בשלב זה על ידי האוקראינים. רשות התעופה האוקראינית מתעקשת על פתיחת טיסות שכר רק ליעדים שלגביהן תהיה הסכמה מצד חברות התעופה הסדירות של שתי המדינות.
 
מנכ"ל משרד התחבורה הוסיף כי על פי ההסכם תוכל ישראל להפעיל בעתיד טיסות שכר נוספות מיעדים בהן לא מופעלות טיסות סדירות של חברות תעופה אוקראיניות.
 
עוד הוחלט על הפעלת "רכבת אווירית"  של טיסות סדירות ושכר לקייב עבור חסידים מישראל הטסים לאומן בתקופת החגים ראש השנה וסוכות. מדובר על כ- 12,000 חסידים שיטוסו מישראל לאומן באמצעות חברות תעופה של ישראל ואוקראינה סוכם כי כל מדינה תוכל להטיס כ-6 אלפים נוסעים.