הסכם תעופה בין ישראל וצרפת: חברות תעופה נוספות יטוסו בין שתי המדינות

על פי ההסכם שנחתם בפריז השבוע יתאפשר לכל מדינה למנות שתי חברות תעופה בין כל שני יעדים בישראל וצרפת, לעומת חברת תעופה אחת עד כה


00:00 ,12.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי ההסכם שנחתם בפריז השבוע יתאפשר לכל מדינה למנות שתי חברות תעופה בין כל שני יעדים בישראל וצרפת, לעומת חברת תעופה אחת עד כה
 
ישראל וצרפת חתמו על הסכם המאפשר לחברות תעופה נוספות לבצע טיסות סדירות נוספות בין שתי המדינות, כך הודיע שר התחבורה והבטיחות דרכים, שאול מופז.
 
על פי הסכם שנחתם בפריז בין סגן מנהל רשות התעופה האזרחית בישראל, אריק בן ארי ועמיתו הצרפתי פיליפ דומונט יתאפשר לכל מדינה למנות שתי חברות תעופה בין כל שני יעדים בישראל וצרפת, לעומת חברת תעופה אחת עד כה.
 
הסכם התעופה בין ישראל וצרפת אפשר עד כה לבצע טיסות למספר מוגבל של יעדים בצרפת. מעתה תוכלנה חברות התעופה של שתי המדינות לטוס מישראל לכל יעד בצרפת.
 
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן מסר כי על פי ההסכם ישראל תוכל להפעיל מיידית טיסות ישירות לעיר ניס שבדרום צרפת, באמצעות אחת מחברות התעופה הישראליות מאחר שחברת אל על אינה מבצעת כיום טיסות לניס.
 
בנוסף לכך החליטו שתי המדינות להכניס סעיף מיוחד בהסכם התעופה האוסר על תיאום מחירים קיבולות ולוחות זמנים בין חברות התעופה של שתי המדינות דבר שמנע תחרות בין החברות.
 
מנתוני רשות התעופה האזרחית עולה כי תנועת הנוסעים בין ישראל לצרפת הסתכמה בשנת 2006 ב-732 אלף נוסעים, מתוכם 242 אלף תנועות תיירים צרפתים. עוד מתברר כי 76% מהטיסות בוצעו באמצעות חברות ישראליות והשאר באמצעות חברות צרפתיות.
 
אל על ביצעה 23 טיסות שבועיות ואילו חברת "אייר פרנס" הצרפתית ביצעה 14 טיסות שבועיות. חברות השכר הישראליות סנדור, ישראייר וארקיע ביצעו 11 טיסות שבועיות וטיסה נוספת בוצעה על ידי חברה צרפתית.