הסכם להסדרת טיסות בתפקיד של עובדי מדינה דרך חברת אל על

החשב הכללי וחברת אל על חתמו על הסכם להסדרת טיסות בתפקיד של עובדי מדינה דרך חברת אל על. הסכם זה הוא הראשון מבין הסכמי מסגרת שבכוונת החשכ"ל לחתום עם כל חברות התעופה דרכם טסים עובדי המדינה


00:00 ,16.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

החשב הכללי וחברת אל על חתמו על הסכם להסדרת טיסות בתפקיד של עובדי מדינה דרך חברת אל על. הסכם זה הוא הראשון מבין הסכמי מסגרת שבכוונת החשכ"ל לחתום עם כל חברות התעופה דרכם טסים עובדי המדינה
 
לאחר מו"מ ארוך בין נציגי אל על לבין נציגי החשב הכללי באמצעות מינהל הרכש הממשלתי בחשב הכללי נחתם ערב חג הפסח, על ידי החשב הכללי, דר' ירון זליכה ומנכ"ל אל על, חיים רומנו,  הסכם מסגרת חדש אשר בו התחייבה חברת אל על לספק הנחות והטבות רבות למדינה עבור עובדים הטסים בתפקיד דרך חברת אל על.
 
הסכם מסגרת זה הוא הסנונית הראשונה מבין סדרת הסכמי מסגרת עם חברות התעופה העיקריות דרכן טסים עובדי המדינה במסגרת תפקידם. יצוין, כי עלות הנסיעות והשהות בחו"ל  של עובדי מדינה במסגרת תפקידם נאמדת בכ- 120 מיליוני ₪.
 
יצוין כי במסגרת ההסכם תקבל המדינה הטבות ושירותים נוספים בהתאם להיקף הצריכה שלה. תוקף ההסכם הוא לשנה אחת ולמדינה שמורה האופציה להאריכו עד שנתיים נוספות.
 
זליכה הדגיש כי ההסכם הוא נדבך נוסף ברפורמה כוללת שמבצעת המדינה בפיקוח אחר ביצוע תקציב נסיעות עובדיה לחו"ל. בין המרכיבים הנוספים הנכללים ברפורמה טופלו נושאים כגון: פתיחת הטיסות לתחרות בין כל חברות התעופה וביטול ההעדפה שהייתה נהוגה עד כה לחברת אל על, אכיפת האיסור על מתן נקודות הנוסע המתמיד לעובדי המדינה, הקמת סוכנות נסיעות ממשלתית פנימית לביצוע הזמנות טיסה ובתי מלון ועוד.
 
באגף החשב הכללי מעריכים כי הרפורמה צפויה לחסוך למעלה מעשרה מיליוני ₪ בשנה.
 
מנהל מינהל הרכש הממשלתי בחשב הכללי, מר אבי דור, מסר כי המדינה מנהלת בימים אלו מו"מ עם שורת חברות נוספות ובקרוב ייחתמו הסכמי מסגרת דומים נוספים עם חברות המעוניינות להטיס את עובדי המדינה. דור הוסיף כי בכוונת מינהל הרכש הממשלתי בחשב  הכללי להשלים בחודשים הקרובים את הרפורמה בעבודת הממשלה מול נותני השירותים בתחום הנסיעות.