הנזק ללופטהנזה מהתראת השווא על פצצה במטוס: 124 אלף דולר

עיקר ההוצאה הנוספת שנגרמה ללופטהנזה נבעה מאגרות נחיתה, דלק, ארוחות לנוסעים במטוס ולאנשי הצוות בקפריסין וכן על העברת הנוסעים (שהיו אמורים לנסוע מישראל לגרמניה) לבית מלון, עד למועד ההמראה החדש


00:00 ,10.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
נזק כספי של כ-100 אלף יורו (כ-124 אלף דולר) נגרם לחברת התעופה הגרמנית לופטהנזה עקב האירוע בו נאסר על מטוסה לנחות בנתב"ג עקב התראת שווא על הטמנת פצצה במטוס - כך עולה מנתונים פנימיים בחברה. בעקבות התראת השווא הופנה המטוס - שבו היו 331 נוסעים ו-18 אנשי צוות - ללרנקה שבקפריסין, ונחת בנתב"ג באיחור של שבע שעות.

עיקר ההוצאה הנוספת שנגרמה ללופטהנזה נבעה מאגרות נחיתה, דלק, ארוחות לנוסעים במטוס ולאנשי הצוות בקפריסין וכן על העברת הנוסעים (שהיו אמורים לנסוע מישראל לגרמניה) לבית מלון, עד למועד ההמראה החדש.

בנוסף, נגרם ללופטהנזה נזק עקב שיבוש לוח הטיסות הבינלאומי של החברה - לאחר שהחברה נדרשה למצוא מטוס חלופי למטוס הנוסעים שעוכב בקפריסין.

נוסעי הטיסה מישראל לפרנקפורט בגרמניה שהיו אמורים להמריא במטוס שעוכב בקפריסין לצורך בדיקה ביטחונית, המריאו לפרנקפורט רק שלשום בשעה 05:00 - באיחור של 12 שעות ממועד הטיסה המקורי. זאת, לאחר שהטיסה של המטוס לישראל - שהיתה אמורה לנחות בנתב"ג ב-14:00 - נחתה (עקב העיכוב בלרנקה) באיחור של שבע שעות.

בטיסה לפרנקפורט הוטסו גם אנשי צוות האוויר שהיו במטוס בטיסתו לישראל אשר עוכבה בלרנקה. מאחר שאנשי הצוות עברו את המכסה המותרת של שעות פעילות, הוטס המטוס באמצעות צוות אחר שהגיע במיוחד מפרנקפורט, בטיסת לילה אחרת שהפעילה החברה.

אתמול חזרה לופטהנזה להפעיל כסדרן את שתי טיסותיה היומיות בקו בין גרמניה לישראל.