הממשלה תעביר עד תחילת חודש הבא הצעות חלופיות במידה והמכרז למכירת ארקיע לא יצא אל הפועל

”בתחילת חודש הבא תקיים ועדת הכלכלה דיון עם שר התחבורה והממונה על ההגבלים העסקיים שיתבקשו להביא הצעות חלופיות במידה והמכרז למכירת ארקיע לא יגיע לידי מימוש. ההצעות יצטרכו לקחת בחשבון מחד את ההגנה על העובדים מפני פיטורים והרעת תנאי העסקתם, ומאידך שמירה על הא


00:00 ,11.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ההצעות ידרשו להתייחס לשמירה על זכויות העובדים ומניעת פגיעה בתחרות על הצרכן

”בתחילת חודש הבא תקיים ועדת הכלכלה דיון עם שר התחבורה והממונה על ההגבלים העסקיים שיתבקשו להביא הצעות חלופיות במידה והמכרז למכירת ארקיע לא יגיע לידי מימוש. ההצעות יצטרכו לקחת בחשבון מחד את ההגנה על העובדים מפני פיטורים והרעת תנאי העסקתם, ומאידך שמירה על האינטרסים של הצרכנים ומניעת פגיעה בתחרות”. כך אמר שלום שמחון, יו”ר ועדת הכלכלה בתום דיון לענין עתיד חברת ארקיע ועובדיה. שמחון הוסיף הוועדה תתנגד לעניין מכירה פומבית של ארקיע וכי העניין כלל לא יעמוד לדיון.

הוועדה קיימה את הדיון לאור העתיד הלוט בערפל בהפעלת המכלול התעופתי של חברת ארקיע, זאת לאחר שהאחים בורוביץ` פרסמו מכרז למכירת אחזקותיהם בחברה בהתאם להוראות הממונה על ההגבלים העסקיים.

אורן פלטר, קברניט ארקיע ויו”ר ועד הטייסים, אמר כי אסור שהממונה יאשר את מכירת החברה בכל מחיר, בה בשעה שהמחיר יאפשר לקונה למכור את נכסי החברה ולפטר את 800 עובדי החברה. ”אם ימצא קונה, אנחנו דורשים לקבל התחייבות ל-5 שנים בהן ישמרו זכויות העובדים ללא פיטורים וללא פגיעה בתנאי השכר”. פלטר הוסיף כי באם לא ימצא קונה לחברה (ובכלל זה העובדים לא יוכלו לרכשה) יומלץ לממונה לאשר מיזוג עם חברת אל-על או לדחות את מכירתה ב-3 שנים.

דרור שטרום, הממונה על ההגבלים העסקיים, העביר את עמדותיו בכתב וטען כי המכרז מצוי בעיצומו וכי ישנה התעניינות משמעותית ברכישת הפעילות התעופתית. שטרום הוסיף כי הוא מתנגד לערער שהגישה חברת אל-על על החלטתו לאישור המיזוג בתנאים מגבילים וכי בית הדין להגבלים עסקיים קיבל את עמדתו לא להשעות את תנאי המיזוג.

איתן ליאל, טייס חברת ישראייר, הצטרף לטענות עובדי ארקיע נגד המיזוג עם אל-על בטענה כי מיזוג שכזה יפגע קשות בקיומה של ישראייר וינציח את אל-על כמונופול תעופתי בישראל.

ח”כ אליעזר (צ`יטה) כהן קרא לשר התחבורה להתערב במשבר שנוצר ולאפשר לארקיע ולישראייר להמשיך ולהתקיים בתנאי תחרות. ”אי אפשר למכור חברת תעופה במכירה פומבית. זה לא מכונת כביסה. צריך להגן בכל מחיר את חברות התעופה הישראליות בדיוק כפי שנוהגות כל הממשלות במערב”.

ח”כ גילה גמליאל ציינה כי יש לחייב את רוכש ארקיע לשמור על זכויות העובדים למשך תקופה של 5 שנים. ח”כ דוד טל אמר כי יש לחשוף את האינטרסים האמיתיים בעניין הרכישה וכי לא ניתן לדאוג לחברת תעופה אחת ועובדיה ובכך להזניח חברת תעופה אחרת. ”הוועדה מחוייבת לבדוק שאין ולא תהיה פגיעה בתחרות על כיסו של הצרכן. אנחנו לא ניתן יד למהלך שיפגע בצרכן הישראלי”.