הממונה שטרום: כנפיים מנסה להפר את התנאים למיזוג עם אל על

"בקשת כנפיים שהוגשה היום במסווה של בהילות לבין הדין להגבלים עסקיים, היא המשך של מסע מתוכנן להפר את התנאים שהטלתי במיזוג כנפיים-אל על" - כך אמר אתמול הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום.


00:00 ,29.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

"בקשת כנפיים שהוגשה היום במסווה של בהילות לבין הדין להגבלים עסקיים, היא המשך של מסע מתוכנן להפר את התנאים שהטלתי במיזוג כנפיים-אל על" - כך אמר אתמול הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום.

הממונה אמר את הדברים במסגרת בקשתה של קבוצת כנפיים שבבעלות האחים ישראל ודדי בורוביץ, לדחות את המועד האחרון למכירת אחזקותיה בארקיע ולמנוע משטרום למנות נאמן לארקיע. שטרום קבע בעבר כי על כנפיים למכור את אחזקותיה בארקיע כתנאי למיזוגה עם חברת אל על.

כנפיים נמצאת במשא ומתן מתקדם למכירת אחזקותיה בארקיע לעובדי החברה. לדברי שטרום, "רק לפני שבועיים חתמה כנפיים בפני בית הדין להגבלים על הסכמתה לפשרה שהציע בית הדין ולפיה תעמוד חובת המכירה המיידית של פעילות ארקיע בעינה - והנה היא לא מהססת לחזור בה מהסכמה שניתנה לביהמ"ש".

בבקשה שהגישה אתמול כנפיים היא טענה בין היתר כי "שר התחבורה (מאיר שטרית, ז"ב), בעצה אחת עם הממונה, 'דוחף' למכירת פעילות התעופה דווקא לחברת ישראייר, משיקולים שלא התחוורו, ואף לא היסס לשם כך לזמן את נציגי המבקשת (כנפיים, ז"ב) לפגישות, לרבות פגישה מיוחדת בהשתתפות הממונה. ומוזר מזאת, נציגי ישראייר, בפגישה אשר נראתה לנציגי המבקשת 'כמבושלת' מראש, אף העלו דרישה להעביר חלק מקווי התעופה אשר לא נכללו במכרז אל על - אליהם. ולמרבה התדהמה אף דרישה זו הסותרת את מסמכי המכרז 'נראתה' לשר התחבורה ולממונה".

שטרום כינה את טענות כנפיים "תיאוריית קונספירציה", ואמר: "לא דחפתי למיזוג של ארקיע עם ישראייר. בהופעותיי בכנסת הסברתי פעם אחר פעם כי זה יהיה 'מפלט אחרון', כלומר רק אם לא יימצא כל קונה לארקיע. המצב כיום הוא שיש קונים כאלה ולכן מיזוג כזה אינו על הפרק'".

ישראייר פירסמה אתמול הכחשה גורפת לגבי מה שהתרחש בפגישה עם שר התחבורה והאשימה את דדי בורוביץ ב"אי אמירת אמת": "ישראייר מעולם לא פנתה לשר ולא לממונה על ההגבלים בבקשה לסייע לה לרכוש את ארקיע. ישראל בורוביץ הוא שפנה לא פעם לראשי ישראייר בניסיון לשדלם לרכוש את ארקיע. המהלך אותו נקט דדי בורוביץ נועד למטרה אחת - ניסיון לשתק את משרד התחבורה ואת הממונה על ההגבלים ממילוי תפקידם".