הממונה על ההגבלים העסקיים תוקף את אל על: "מנסה להמשיך לשלוט בענף התעופה בישראל"

הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, תוקף בחריפות את אל על ומאשימה כי היא מנסה להמשיך לשלוט בענף התעופה בישראל; זאת בתגובה על הערר שהגישה החברה אתמול לבית הדין להגבלים עסקיים על התנאים שהציב למיזוגה עם קבוצת כנפיים, ובקשתה לעכב את כניסתם של התנאים לתוקף


00:00 ,06.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, תוקף בחריפות את אל על ומאשימה כי היא מנסה להמשיך לשלוט בענף התעופה בישראל; זאת בתגובה על הערר שהגישה החברה אתמול לבית הדין להגבלים עסקיים על התנאים שהציב למיזוגה עם קבוצת כנפיים, ובקשתה לעכב את כניסתם של התנאים לתוקף.

שטרום אמר אתמול ל"הארץ": "אחרי ארבעה חודשים שבהם הסכמנו לתת ארכות לאל על להגיש ערר הגישה אל על בקשה דחופה לבית הדין. על פני הדברים נראה שאל על מבקשת להתערב בנושאים שאינם שמירת התחרות בענף, אלא מבקשת להמשיך ולשלוט גם בתחום הסדיר וגם בתחום השכר".

בערר טוענת אל על כי "מכלול התנאים שהטיל הממונה על מיזוג כנפיים-אל על מהווה למעשה התנגדות למיזוג, מבלי שהממונה פירט והסביר, כנדרש בחוק, את הנימוקים והתשתית להתנגדותו, ומבלי שיש לה טעם המעוגן בדיני התחרות".

תנאי הממונה מתייחסים לצורך של כנפיים למכור לצד שלישי את פעילות התעופה שלה, וכן לצמצם או להפסיק את טיסות השכר של אל על.

לטענת אל על, "חלקה של ארקיע בתעופה לישראל וממנה הוא כ-5% בלבד, ואין למיזוג בינה לבין אל על שום השפעה של ממש על התחרות. בניגוד לתנאים שקבע הממונה, ארקיע אינה מתחרה משמעותית של אל על; עיקר התחרות מגיעה מכיוון חברות התעופה הסדירות הגדולות. אל על גם חשופה לתחרות מצד עשרות חברות שכר זרות".