המי"ל והתאחדות המלונות מקימים מועדון למנהלים בכירים בענפי התעופה והתיירות

בראש המועדון יעמוד פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ, שאמר: "ענף התיירות צריך למצב את עצמו במקום מתאים יותר בכלכלה הישראלית. אין ספק כי הוא מהווה את אחד ממנועי הצמיחה החשובים במשק"


00:00 ,12.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בראש המועדון יעמוד פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ, שאמר: "ענף התיירות צריך למצב את עצמו במקום מתאים יותר בכלכלה הישראלית. אין ספק כי הוא מהווה את אחד ממנועי הצמיחה החשובים במשק"

המרכז הישראלי לניהול (המי"ל), בשיתוף עם התאחדות המלונות, מקים מועדון ראשון מסוגו למנהלים בכירים בענפי התעופה והתיירות – "מועדון התיירות והתעופה הבינלאומי". בראש המועדון יעמוד פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ, מנכ"ל "ארקיע", וסגנו יהיה רפי פרבר, מי ששימש בעבר כמנכ"ל משרד התיירות ומכהן כיום כיו"ר ועדת הכלכלה בהתאחדות המלונות.

המועדון החדש מיועד לממלאי תפקידים בכירים בחברות התעופה המקומיות והזרות, בתי המלון, שירותי התיירות, ההארחה והתעופה לסוגיהם, לרבות שירותי תשתית ואטרקציות, סוכני נסיעות, גופי השקעה גדולים וראשי ערי התיירות כמו אילת, טבריה, אשקלון והמועצה המקומית תמר. על הנהלת המועדון נמנים אלי מסר – יו"ר פנל חברות התעופה, אתי גווילי – מנכ"ל צבר, מירה אלטמן - מנכ"ל בנייני האומה, עמי אתגר – מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת ועמי פדרמן - סגן יו"ר מועצת המנהלים של רשת מלונות דן.

פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ, אמר, כי "ענף התיירות צריך למצב את עצמו במקום מתאים יותר בכלכלה הישראלית. אין ספק כי הוא מהווה את אחד ממנועי הצמיחה החשובים במשק".

רפי פרבר, יו"ר ועדת הכלכלה בהתאחדות המלונות ומיוזמי רעיון הקמת המועדון, הדגיש, כי תעשיית התיירות בישראל מוזנחת ומופלית לרעה לעומת ענפי כלכלה אחרים, כמו חקלאות, תעשייה ובינוי, שלהם לובי חזק בכנסת ומחוצה לה. התוצאה היא תעשייה בעלת פוטנציאל כלכלי עצום וערך מוסף גבוה אשר סובלת מחוסר התייחסות ומהיעדר דומיננטיות במשק הישראלי. לדבריו, יוזמי המועדון שמו לעצמם למטרה להעלות באמצעותו את תחום התיירות על סדר היום הציבורי, הפוליטי והתקשורתי ולהניע את מקבלי ההחלטות לשנות את סדר העדיפות התקציבי לטובת הענף.

"ענפי התיירות והתעופה בישראל, אשר במדינות רבות זוכות לתמיכה ממשלתית ניכרת, סובלים מאי-הכרה בחשיבותם ומנחיתות תקציבית ופוליטית ניכרת. אמנם, האקלים המדיני-בטחוני בישראל פוגע בתיירות הנכנסת, אך גם לפני פרוץ האינתיפאדה הוא לא זכה לבולטות. עתה, עם חידוש הצמיחה במשק ויישום תוכנית ההתנתקות נוצרה הזדמנות לגידול חד בתיירות הנכנסת, דבר המחייב היערכות פוליטית ותקציבית שונה מבעבר" ציין פרבר.

מנכ"ל המי"ל, יצחקי חן, מסר, כי המועדון נועד להוות זירה מרכזית לדיון ולקידום נושאי התיירות, התעופה והשירותים הנלווים בישראל. הכוונה היא שהמועדון ישמש כמוקד כוח אליו יוזמנו מקבלי ההחלטות בתחום הכלכלי והתיירותי, תוך הפיכתו לבמה כלכלית מרכזית ולמנוף להנעת תהליכים הקשורים לענף.

המועדון יקיים מפגשים קבועים, אחת לחודש, אליהם יוזמנו השרים הכלכליים הבכירים, הפקידות הבכירה במשרדים הרלוונטיים ומחליטנים בענף. המפגשים יתקיימו ברוטציה בין בתי המלון השונים ובין הערים התיירותיות שונות וידון הן בבעיות לאומיות והן בבעיות לוקליות של ענפי התיירות והתעופה. כמו כן, יפעל המועדון לקידום האקדמיזציה של הענף, לרבות במוסדות ההשכלה הגבוהה המרכזיים במרכז הארץ, אשר טרם הפנימו את חשיבותו למשק.